پی‌ پال برنامه‌ی خود را برای ایجاد استیبل کوین تأیید کرد

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
توسعه‌ی استیبل کوین پی پال (PayPal) اولین‌بار توسط توسعه‌دهنده‌ای به‌نام استیو موزر در کد منبع اپلیکیشن آیفون این پلتفرم پرداخت کشف شد. اکنون این شرکت خبر توسعه‌ی استیبل کوین مخصوص خود را تأیید کرده است.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، شرکت پی پال، غول فین‌تک آمریکایی تصمیم خود را برای ایجاد استیبل کوین اعلام کرد. این خبر مدتی قبل توسط توسعه‌دهنده‌ای به‌نام استیو موزر اعلام شد که این مورد را از‌ طریق بررسی کد منبع اپلیکیشن آی‌اواس پی پال کشف کرده بود.

به گزارش کوین‌تلگراف، خوزه فرناندز داپونته، معاون واحد ارز دیجیتال پی پال با تأیید شواهد موجود در اپلیکیشن این پلتفرم، در گفت‌وگو با بلومبرگ اظهار داشت:

ما در‌ حال بررسی یک استیبل کوین هستیم. هرگاه بخواهیم در این زمینه اقدامی انجام دهیم، مطمئناً با تنظیم‌کننده‌های قوانین مربوطه، همکاری نزدیکی خواهیم داشت.

یافته‌های موزر نشان داد که پی پال در‌ حال ساخت استیبل کوین مخصوص به‌خود موسوم به PayPal Coin است که توسط دلار ایالات متحده پشتیبانی می‌شود و ارزش آن نیز معادل یک دلار آمریکا خواهد بود. با این‌‌ حال، سخن‌گوی این شرکت توضیح داده که کدهای منبع اپلیکیشن آیفون در یک هکاتون توسعه داده شده است.

در حالی‌که پی پال در‌ حال ساخت ارز دیجیتال مخصوص به‌ خود است، نام، لوگو و ویژگی‌های توکن داخلی آن احتمالاً قبل از شروع کار این پروژه تغییر خواهد کرد. پی پال با پشتیبانی از توسعه‌ی مداوم، پیش از این قابلیت‌های جدیدی را آماده کرده که به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال موردنظر خود را خرید و نگه‌داری کرده یا برای پرداخت از آن‌ها استفاده کنند.

استیبل کوین پی پال

داپونته همچنین در مصاحبه‌ای که در ماه نوامبر ۲۰۲۱ انجام داد، به این نکته اشاره کرد که پی پال هنوز هیچ استیبل کوین مناسبی برای پرداخت‌ها پیدا نکرده است. به گفته‌ی وی، یک استیبل کوین باید هم‌زمان با تضمین امنیت شبکه، از پرداخت‌هایی در مقیاس بزرگ پشتیبانی کند. او همچنین اعلام کرد باید در مورد مقررات، چارچوب‌های نظارتی و نوع مجوزهایی که در این فضای کاری مورد نیاز است، شفافیت وجود داشته باشد.

پی پال علاوه‌بر ایجاد یک استیبل کوین جدید، اقدامات پیش‌گیرانه‌ای برای گسترش خدمات مرتبط با رمزنگاری در حوزه‌های قضایی خارج از ایالات متحده‌ انجام داده است.

پی پال در سپتامبر ۲۰۲۱ از عرضه‌ی خدمات جدید تجارت بیت کوین برای بازار بریتانیا خبر دارد. همان‌طور که پیش از این نیز گزارش شده، مشتریان می‌توانند ارزهای دیجیتال اصلی از‌ جمله بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) را در بازار اشاره‌شده معامله کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات