ارزش شرکت مادر گوگل برای مدت کوتاهی به ۲ تریلیون دلار رسید

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آلفابت، شرکت مادر گوگل، برای مدت کوتاهی به ارزش بازار ۲ تریلیون دلاری رسید.
تبلیغات

ارزش بازار آلفابت، این غول فناوری، در حال حاضر ۱٫۹۸ تریلیون دلار است، اما در ظهر دوشنبه از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد و پس از آن با ۲۹۸۷.۰۳ دلار برای هر سهم بسته شد. ارزش بازار آلفابت از ژانویه ۲۰۲۰ از ۱ تریلیون دلار تقریباً دو برابر شده است.

در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱، آلفابت با کسب درآمد هنگفت ۶۵٫۱ میلیارد دلاری، رکوردی بی‌سابقه داشت. این شرکت گزارش داد که درآمد آن ۴۱ درصد افزایش یافته، درحالی‌که سود آن تقریبا ۶۹ درصد بیشتر شده است. بخش جستجوی گوگل افزایش اندکی در سوددهی داشت و از ۳۵٫۸ میلیارد دلار در سه‌ماهه قبل به ۳۷٫۹ میلیارد دلار رسید. یوتیوب نیز، شرکت دیگر آلفابت، در سه‌ماهه اخیر ۷٫۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.

در طول همه‌گیری کرونا شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری با پیشرفت مالی روبه‌رو شدند. زمانی که اکثر شرکت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به دورکاری و ورود به محیط کاری مبتنی بر فضای ابری شدند، گوگل نیز در بخش اشتراک‌های ذخیره‌سازی ابری و تبلیغات دیجیتال سود به‌دست آورد.

اکنون آلفابت تقریبا به اپل و مایکروسافت به‌عنوان یکی از سه شرکت مستقر در ایالات متحده آمریکا که بخشی از باشگاه انحصاری ۲ تریلیون دلاری هستند، پیوسته است. اپل در آوریل سال گذشته به این موفقیت دست پیدا کرد، درحالی‌که مایکروسافت در ژوئن گذشته به ۲ تریلیون دلار رسید. آمازون به پیوستن به باشگاه ۲ تریلیون دلاری نزدیک است، اما ارزش فعلی آن ۱٫۷ تریلیون دلار بوده و باید کمی تلاش خود را بیشتر کند.

به نظر شما کدام شرکت می‌تواند سریع‌تر به باشگاه ۲ تریلیون دلاری‌ها بپیوندد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات