رکوردشکنی دوباره‌ی گوگل در گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۱

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ آلفابت از ثبت رکورد جدیدی در درآمدهای این مجموعه خبر می‌دهد. آلفابت موفق شده است درآمدی برابر ۶۱٫۹ میلیارد دلار کسب کند.
تبلیغات

آلفابت موفق شده است برای چهارمین دوره سه‌ماهه پیاپی در سودآوری به رکورد دست پیدا کند. این شرکت در گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ خود به درآمد ۶۱٫۹ میلیارد دلار و سود ۱۸٫۵ میلیارد دلاری اشاره کرده است.

عامل اصلی این موفقیت بزرگ، بخش جستجوی گوگل بوده است که موفق شده درآمد ۱۴ میلیارد دلاری مدت مشابه سال گذشته را به ۳۵٫۸ میلیارد دلار برساند و در مقایسه با سه‌ماهه پیشین، ۴ میلیارد دلار درآمد بیشتری عاید شرکت مادر کند. علاوه بر این، درآمد سرویس یوتیوب  رشد چشمگیری نشان می‌دهد و نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر شده است (از ۳٫۸ میلیارد سال گذشته به ۷ میلیارد برای امسال) که در مقایسه با سه‌ماهه قبلی هم رشد ۱ میلیارد دلاری نشان می‌دهد.

یک تحلیلگر اقتصادی در توییتی روند رشد درآمد این شرکت را طی ۱۰ سال گذشته نشان داده است.

انتظار می‌رفت سرویس گوگل کلاد آلفابت که هنوز به سوددهی نرسیده است، باعث توقف روند افزایش درآمد این شرکت باشد؛ اما گزارش سه‌ماهه دوم نشان می‌دهد که این بخش تنها ۵۹۱ میلیون دلار از دست داده و درآمد آن از ۴ میلیارد دلار سه‌ماهه گذشته، به ۴٫۶ میلیارد دلار رسیده است.

این شرکت اطلاعات دسته‌بندی‌شده‌ای از درآمد بخش سخت‌افزاری گوگل ارائه نکرده؛ اما در دسته‌ی «سایر گوگل»، اشاره به رشد درآمد سایر بخش‌ها و کسب ۶٫۶ میلیارد دلار شده است.

مدیر تجاری گوگل، فیلیپ شیندلر، می‌گوید این افزایش درآمد به خاطر خرج کردن بیشتر کاربران اتفاق افتاده؛ مسئله‌ای که در واقع با شروع همه‌گیری کووید گره خورده است. مدیر بخش مالی گوگل، روث پورات، اعتقاد دارد که از راه رسیدن تعطیلات سالیانه، این روند افزایش درآمد را همچنان پابرجا نگاه می‌دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات