فروش کامپیوترهای مک در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق داده‌های جدید کانالس، اپل در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی حدود ۷٫۸۲ میلیون دستگاه کامپیوتر مک به فروش رسانده است که نشان می‌دهد فروش این محموله‌ها ۱۴٫۴ درصد افزایش داشته است.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به آمار منتشرشده از جامعه تحقیقاتی کانالس، غول دنیای فناوری همچنان پس از لنوو، اچ‌پی و دل در رتبه چهارم برترین سازندگان رایانه‌ی شخصی از لحاظ فروش قرار دارد. برآوردهای جدید کانالس حاکی از آن است که اپل در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ۹٫۳ درصد از بازار را از آن خود کرده که مطابق با چهارم فصل مالی این شرکت است.

در بازه مالی یادشده، اپل رشد سالانه ۱۴٫۴ درصدی مناسبی نیز تجربه کرده است و تنها دل با ۲۶٫۷ درصدی از آن پیشی می‌گیرد. در حقیقت، اچ‌پی در طول سه‌ماهه سهم ۵٫۷ از بازار خود را از دست داده و لنوو نیز نسبت به سال گذشته تنها ۲٫۵ درصد رشد کرده است.

در این گزارش آمده است که رونق بازار کامپیوتر شخصی در دوران همه‌گیری کرونا ممکن است اغلب به دلیل محدودیت‌های لجستیکی و تأخیر در عرضه محصولات به پایان برسد. شرکت تحقیقاتی مذکور تخمین می‌زند که بازار جهانی رایانه شخصی در سه‌ماهه سوم ۵ درصد رشد کرده و در مجموع ۸۱٫۴ میلیون محموله در این بازه فروخته شده است؛ البته آمار و ارقام یادشده کاهش رشد را در مقایسه با پنج فصل متوالی با رشد سالانه دورقمی نشان می‌دهد. ایشان دات، تحلیلگر کانالس، دراین‌باره می‌گوید:

اختلال در زنجیره تأمین جهانی و شبکه لجستیک همچنان دلیل اصلی بر کاهش رشد در بازار رایانه‌ی شخصی است. بیش از یک سال از شروع همه‌گیری، همچنان قرنطینه و سایر محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹، به‌ویژه در آسیا، مانع از تولید می‌شود. این امر با تشدید کند شدن حمل‌و‌نقل جهانی با قیمت حمل بار سرسام‌آور و تأخیر همراه شده است؛ زیرا تعدادی از صنایع برای تأمین تقاضای برآورده‌نشده رقابت می‌کنند.

تحلیلگر یادشده می‌گوید کمبود عرضه کامپیوتر تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، احتمالا فصل تعطیلات شاهد تأخیرهای زیادی در عرضه و ارسال محصولات به دست مشتریان خواهیم بود. دات می‌افزاید فروشندگانی که می‌توانند با تنوع در تولید و توزیع این دوره از تحولات عملیاتی را مدیریت کنند و دید بهتری از سفارش‌ها برای اولویت‌بندی تخصیص دستگاه داشته باشند، از این فرصت عالی برای فروش محصولاتشان استفاده خواهند کرد.

فروش جهانی رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱

جدل فروش جهانی رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که اپل قرار است گزارش مالی سه‌ماهه چهارم خود را در ۲۸ اکتبر ارائه کند؛ البته این شرکت دیگر فروش واحدهای شخصی را گزارش نمی‌کند. انتظار می‌رود که این شرکت تا پایان سال جاری مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو را با طراحی و پردازنده جدید اپل سیلیکون را معرفی کند؛ از این‌رو انتظار می‌رود رشد فروش کامپیوترهای مک در سه‌ماهه پایانی سال ادامه داشته باشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات