مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ احتملا در ماه جاری رونمایی خواهد شد

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته مارک گِرمن، اپل درصدد برگزاری دومین رویداد پاییزی در ماه جاری میلادی است و ظاهرا کانون توجه این شرکت در رویداد پیش رو به معرفی کامپیوترهای مک ۲۰۲۱ معطوف خواهد بود.
تبلیغات

به گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌های مارک گِرمن از بلومبرگ، اپل در آستانه برگزاری رویدادی با محوریت کامپیوترهای مک در بازه ماه اکتبر است و احتمالا نسل بعدی مک‌بوک پرو در کالبد و قلب تپنده‌ای جدید شانس بسیار بالایی برای حضور در این رویداد خواهد داشت.

اپل سال گذشته رویداد One More Thing را با محوریت کامپیوترهای مک و معارفه از تراشه اختصاصی M1 در ماه نوامبر برگزار کرد؛ اما با نگاهی به سالیان گذشته، همواره اکتبر رایج‌ترین ماه برای راه‌اندازی مک‌بوک پرو بوده است؛ زیرا اپل از سال ۲۰۰۶ تاکنون، ۴ نسل از مک‌بوک پرو را در این ماه رونمایی کرده است. این شرکت سه‌ بار در ماه ژوئن و فقط یک‌ بار در بازه‌ی ژانویه و نوامبر ۲۰۲۰ از نوت‌بوک‌هایش رونمایی کرده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا اپل به بازه زمانی نوامبر یا اکتبر امسال پایبند است یا خیر.

گِرمن در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش می‌گوید این شرکت آماده رونمایی از مک‌بوک‌های پرو مجهز به مشخصات سخت‌افزاری قوی و نمایشگر مینی ال‌ای‌دی است. وی خاطرنشان می‌کند که اپل معمولاً معارفه‌های مهم از مک‌هایش را در ماه اکتبر انجام می‌دهد. به گفته‌ی گِرمن، نام احتمالی تراشه بعدی اپل M1X خواهد بود که برای کارهای گرافیکی و پردازشی قوی‌تر طراحی و ساخته شده است. همچنین غول دنیای فناوری احتمالا در کنار مک‌بوک پرو ۲۰۲۱، از یک مک مینی بازطراحی‌شده نیز رونمایی خواهد کرد که برای تأمین قدرت پردازشی از همان تراشه M1X بهره خواهد گرفت.

تاکنون اطلاعات دقیقی از جزئیات تراشه مذکور منتشر نشده است؛ اما گمان می‌رود پردازنده جدید دارای ۱۰ هسته پردازشی متشکل از ۸ هسته قوی برای پردازش‌های سنگین و دو هسته ضعیف برای پردازش‌های روزمره باشد که از قرار معلوم با دو پیکربندی گرافیکی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی همراه خواهد شد. کامپیوترهای مک کنونی به دلیل محدودیت‌های موجود در طراحی نسل اول تراشه‌های اپل سیلیکون، از تعداد درگاه ورودی و خروجی کمتری پشتیبانی می‌کنند؛ اما اکنون تراشه M1X به اپل امکان می‌دهد تا بار دیگر مجموعه کاملی از درگاه‌ها شامل چهار پورت USB-4 مبتنی بر تاندربولت ۳، دو درگاه USB-A، درگاه HDMI و اترنت را ارائه بدهد.

ظاهرا مک مینی ۲۰۲۱ از همان رابط اتصال مغناطیسی استفاده خواهد کرد که اپل نخستین بار در آی‌مک ۲۴ اینچی رونمایی کرد. افزون بر این، ضخامت دستگاه بسیار کمتر و مانند سایر محصولات اپل به زبان طراحی با لبه‌های تخت مزین شده است. مک مینی مذکور از شاسی خارجی بازطراحی‌شده با فریم آلومینیومی و سطح بازتابنده مانند پلکسی‌گلاس برخوردار خواهد بود که ممکن است بدین‌ معنی باشد که کوپرتینویی‌ها طیف وسیعی از گزینه‌های دورنگ را برای مک مینی مشابه مجموعه رنگ‌های آی‌مک ارائه خواهند داد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات