علی بابا و بایدو در شرکت تراشه‌ساز چینی Phytium سرمایه‌گذاری کردند

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
علی‌بالا و بایدو سرمایه‌گذاری سنگینی در شرکت تراشه‌ساز چینی فیتیوم (Phytium) کرده‌اند تا بتوانند مشکل کمبود تراشه‌ را در داخل و حتی خارج از کشور خود رفع کنند.
تبلیغات

هم‌زمان با همه‌گیری کروناویروس در سال ۲۰۲۰، شاهد کمبود جهانی تراشه‌ بوده‌ایم. این وضعیت باعث شد چند لایه جابجایی در زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان تراشه‌ در سطح جهان انجام شود؛ اما به نظر می‌رسد تولیدکنندگان به‌تدریج با برخی از اقدامات قصد دارند مشکل یادشده را حل کنند. این امر باعث گسترش ظرفیت‌های موجود و ایجاد فرایندهای جدید تولید در حوزه‌ی تراشه‌ شده است.

به گزارش گیزموچاینا، چند شرکت بزرگ از جمله علی‌بالا، شرکت مدیریت سرمایه‌ی بایدو و صندوق سرمایه‌گذاری چین، به جمع سرمایه‌گذاران تراشه‌ساز هم‌وطن خود یعنی فیتیوم پیوسته‌اند. سرمایه‌ی ثبت‌شده‌ی فیتیوم از ۶۶۷ میلیون یوان (۱۰۴ میلیون دلار) به ۷۴۹ میلیون یوان (۱۱۶٫۸ میلیون دلار) افزایش یافته است. همسو شدن تزریق سرمایه‌های جدید باعث می‌شود این شرکت با تمرکز بیشتر روی تولید تراشه‌ برای بازار داخلی چین فعالیت کند. بر اساس گزارش‌های اخیر، ارزش بازار جهانی تراشه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند از ۱۱ میلیارد دلار به ۷۲٫۶ میلیارد دلار افزایش یابد.

علی‌بابا و بایدو در حال حاضر علاقه‌ی زیادی برای فعالیت در زمینه‌ی تولید تراشه‌ دارند، زیرا این دو شرکت دارای زیرمجموعه‌هایی هستند که تمرکز آن‌ها روی توسعه‌ی تراشه‌ است. البته اکنون بسیاری از غول‌های اینترنتی جهان قصد دارند به‌عنوان بخشی از مدل تجاری خود، در بخش تولید تراشه‌ نیز فعالیت داشته باشند و این مورد فقط مختص بایدو و علی‌بابا نیست. بازوی فعال بایدو در حوزه‌ی تراشه، Kunlun است و علی‌بابا با شرکت زیرمجموعه‌ی خود به نام T-Head Semiconductor Co در این حوزه فعالیت می‌کند. وظیفه‌ی شرکتِ زیرمجموعه‌ی علی‌بالا، تحقیق و توسعه و همچنین ارائه‌ی طرح‌های استراتژیک در بخش تراشه‌ها است.

انتظار می‌رود همکاری جدید فیتیوم و گسترش ظرفیت تولید تراشه‌های این شرکت، بتواند پاسخ‌گوی نیاز داخلی چین و حتی ارائه‌ی خدمات به بازارهای خارجی شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات