پلتفرم وبلاگ نویسی Mirror روی شبکه اتریوم در دسترس عموم قرار گرفت

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
پلتفرم وبلاگ نویسی Mirror، پروتکلی مبتنی بر شبکه اتریوم است که پیش‌تر برای ورود به آن، تأیید جامعه موجود در این پلتفرم نیاز بود؛ اما حالا در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.
تبلیغات

پلتفرم Mirror، پروتکلی مبتنی بر شبکه اتریوم است که در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) راه‌اندازی شد و به نویسندگانی منتخب اجازه می‌داد آثار خود را در این پلتفرم منتشر کنند.

به گزارش Decrypt، افراد برای ورود به پلتفرم Mirror روزهای چهارشنبه در مسابقه‌ای با عنوان بنویس (WRITE) شرکت می‌کردند و داوران سخت‌گیر این مسابقه دو ساعت زمان داشتند به آثار آن‌ها رأی بدهند.

ده نفر برگزیده، توکن منحصر‌به‌فرد این پلتفرم به نام WRITE را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کردند و با استفاده از این توکن‌ها می‌توانستند به پلتفرم Mirror دسترسی داشته باشند.

write race

پروتکل Mirror از ۶ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۴ مهر ۱۴۰۰)، این سیستم رأی‌گیری را حذف کرد و برای تمامی افرادی که آدرس و کیف پول اتریوم داشته باشند، در دسترس قرار گرفته است.

ظاهر پلتفرم Mirror شباهت زیادی به پلتفرم محبوب وبلاگ‌نویسی Medium دارد؛ با این تفاوت که Mirror قابلیت‌های بیشتری مانند پاداش در قالب رمزارز WRITE ارائه می‌دهد.

کاربران می‌توانند با استفاده از کیف پول اتریوم به سیستم وارد شوند و پست‌های خود را علامت‌گذاری کنند. این پلتفرم برای ذخیره‌سازی دائمی پست‌ها و جلوگیری از سانسور از پروتکل ذخیره‌سازی مبتنی بر بلاک چینی به نام Arweave استفاده می‌کند.

پلتفرم Mirror در چند ماه گذشته با ارائه توکن مخصوص به خود، قابلیت‌هایی مانند کسب درآمد از نوشته‌ها، ارائه کلکسیون‌های NFT، برگزاری مزایده‌های مختلف و حتی راه‌اندازی کمپین‌هایی برای تأمین سرمایه جمعی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

برای مثال در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰)، نویسنده‌ای به نام امیلی سگال بودجه رمان بعدی خود را با کمک پلتفرم Mirror تأمین کرد یا در ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰)، سازندگان فیلم مستندی درباره اتریوم با استفاده از سرمایه‌ جمعی در همین پلتفرم سرمایه‌ای برابر با ۱٫۹ میلیون دلار اتر جمع‌آوری کردند.

تأمین سرمایه جمعی به این شکل است که افراد برای تأمین سرمایه‌ در ازای توکنی خاص، اتریوم‌های خود را سپرده‌گذاری کنند. توکنی دریافتی نشان‌دهنده حمایت افراد سپرده‌گذار است و از طریق آن می‌توانند سازمان خودگردان غیر متمرکز (DAO) ایجاد کنند یا به پاداش‌های بعدی آثار انتشارات دسترسی داشته باشند.

Mirror به‌طور گسترده‌ای در پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین به‌عنوان راهی برای اشتراک‌گذاری نوشته‌های افراد در جامعه و ایجاد سازمان‌های خودمختار غیر متمرکز (DAO) استفاده می‌شود.

افراد برای ورود به پلتفرم Mirror دیگر نیازی به تأیید جامعه آن ندارند؛ اما این پلتفرم در نظر دارد برای کاربرانی که همان روند قبلی را پشت سر می‌گذارند، امتیاز بیشتری در نظر بگیرد. در همین راستا پلتفرم Mirror در اطلاعیه‌ای نوشت:

برای کاربرانی که هنوز از طریق شرکت در مسابقه و برنده شدن توکن WRITE عضویت پلتفرم Mirror را به دست آورند، امتیازاتی مانند امکان شرکت در تصمیم‌گیری‌ها و برخورداری از سهام پروتکل Mirror و سازمان‌های خودمختار غیر متمرکز این پلتفرم در نظر گرفته شده است.

Mirror در نظر دارد ویژگی‌های جدیدی مانند اشتراک‌های مختلف، اجازه دسترسی به به‌روزرسانی‌ها، امکان ویرایش پیشرفته‌تر و پشتیبانی از سرویس نام اتریوم (ENS) برای جستجوی بهتر اطلاعات را به پلتفرم خود اضافه کند.

شما درباره فروش نوشته‌هایتان در ازای دریافت NFT چه دیدگاهی دارید؟ آیا پلتفرم Mirror جایگزینی برای پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی معمولی خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات