اتریوم ۲ با آپدیت آبان، گامی دیگر به سمت نهایی شدن برخواهد داشت

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین به‌روزرسانی شبکه‌ی اصلی بیکن چین در اواخر اکتبر امسال (آبان ۱۴۰۰)، گامی دیگر در انتقال اتریوم به اجماع گواه بر سهام برخواهد داشت.
تبلیغات

به گزارش کوین تلگراف، به‌روزرسانی Altair، اتریوم را به راه‌اندازی اتریوم 2 نزدیک‌تر خواهد کرد که شبکه‌ای با مقیاس‌پذیری بیشتر است.

به گفته‌ی دنی رین از بنیاد اتریوم، Altair، اولین به‌روزرسانی بیکن چین (Beacon Chain)، قرار است در ایپاک ۷۴۲۴۰، در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) اجرایی شود. منظور از ایپاک (epoch) که به معنای عصر نو است، زمانی در بلاک چین است که کارهای خاصی انجام می‌گیرد؛ برای مثال پاداش‌ها در میان ماینرها تقسیم می‌شود. در شبکه‌ی اتریوم، بعد از نهایی شدن هر ۳۰ هزار بلاک، دوره‌ای جدید یا ایپاک آغاز می‌شود.

دنی رایان در توضیح فنی به‌روزرسانی الطیر می‌گوید:

این به‌روزرسانی، پشتیبانی از کلاینت سبک را به هسته‌ی اجماع وارد می‌کند و باعث پاک‌سازی حساب‌رسی مشوق در حالت زنجیره‌ی بیکن می‌شود؛ همچنین برخی از مشکلات مشوق‌های تاکیدکنندگان را حل و پارامترهای تنبیهی را طبق EIP-2982 اجرا می‌کند.

EIP-2982 با معرفی «پارامترهای تنبیهی»، از امن بودن پروتکل گواه بر سهام، اطمینان حاصل می‌کند. «نشت عدم فعالیت (Inactivity Leak)» و «اسلشینگ (Slashin)»، دو مورد از خطاهای اشاره‌شده در طرح بهبود اتریوم به شماره‌ی 2982 است.

هارد فورک لندن، ۵ آگوست (۱۴ مرداد) اجرا شد و طرح بهبود اتریوم 1559 را اجرایی کرد. بسیاری از کاربران از طرح جدید حمایت کردند؛ زیرا خاصیت ضد تورم داشت. EIP-1559 در مورد کارمزدهای اتریوم بود و موجودی در جریان این رمزارز را کاهش می‌داد.

جوزف لوبین، یکی از هم‌‎بنیان‌گذاران اتریوم که بعدها به ConsenSys پیوست، درباره‌ی هارد فورک لندن می‌گوید این به‌روزرسانی اتریوم را به «پول فراصوت» تبدیل می‌کند. اصلاح «پول فراصوت» را کاربران بیت کوین مطرح کردند و منظور از آن دارایی است که به تغییرات ناگهانی کاهش ارزش یا قدرت خرید، حساس نباشد.

سه‌شنبه‌ی این هفته در شرایطی که رمزارزها، دارایی‌هایی ریسکی و بازار سهام افت دچار صف فروش شده بودند، قیمت اتریوم افت شدیدی پیدا کرد. اتریوم دیروز با قیمت ۲۸۲۲ دلار و کاهش ۶٫۵ درصدی در بازار معامله می‌شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات