اینترنت کامپیوتر (ICP)، قراردادهای هوشمند را به‌‎زودی به بیت کوین اضافه خواهد کرد

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت‌های قراردادهای هوشمند و وب ۳ به‌زودی به بیت کوین اضافه خواهد شد؛ این کار به فراگیری هرچه بیشتر این رمزارز کمک خواهد کرد.
تبلیغات

به گزارش دیکریپت، بلاک «اینترنت کامپیوتر (ICP)» که بنیاد دفینیتی آن را ساخته‌، در تلاش است تا امکان قراردادهای هوشمند را به شبکه‌ی بیت کوین (BTC) اضافه و موارد استفاده‌ی جدیدی برای پادشاه رمزارزها ایجاد کند.

بنیاد دفینیتی اعلام کرده است که اینترنت کامپیوتر، رمزنگاری زنجیره‌ی کلید خود را با بیت کوین ادغام خواهد کرد و با این کار، قراردادهای هوشمند با آدرس‌های بومی بیت کوین می‌توانند به‌صورت مستقیم روی بلاک چین اینترنت کامپیوتر اجرا شوند.

دومینیک ویلیامز، مؤسس و پژوهشگر ارشد بنیاد دفینیتی، در این رابطه می‌گوید:

قراردادهای هوشمند روی اینترنت کامپیوتر به نقدینگی بیت کوین دسترسی پیدا خواهند کرد و بیت کوین نیز قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند جدید و نیرومندی پیدا خواهد کرد. در این روش دیگر نیازی به سرویس‌های ناامن و پردردسر بریجینگ (پل‌زنی، خدمات ارتباط بین بلاک چین‌ها) نخواهد بود.

قراردادهای هوشمند روی ICP و با داشتن قابلیت آدرس بیت کوین، می‌توانند مستقیما روی بلاک چین بیت کوین تراکنش انجام بدهند. انجام تراکنش‌ روی اینترنت کامپیوتر در مقایسه با زمان‌ ۴۰ دقیقه‌ای روی بیت کوین، تنها دو ثانیه طول می‌کشد. «بانک‌های بیت کوین» با استفاده از این قابلیت می‌توانند تراکنش‌های سریع ۲ ثانیه‌ای انجام بدهند.

در آغاز سال میلادی جاری، بنیاد دفینیتی برنامه‌ی توسعه‌ی اکوسیستم را با هزینه‌ی ۲۲۳ میلیون دلار آغاز کرد که هدف از این برنامه، پشتیبانی بیشتر از قراردادهای هوشمند و توسعه‌ی بلاک چین بود. پروژه‌ی اینترنت کامپیوتر که از ۲۰۱۴ شروع شده، از بزرگ‌ترین شرکت‌های ریسک‌پذیر مانند اندرسون هوروویتز و پالی چین کاپیتال، کمک مالی دریافت کرده است.

تلاش‌های دفینیتی بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای دسترسی ساده‌تر به تراکنش‌ها، امور مالی غیر متمرکز (دیفای) و وب 3 در بیت کوین است. دفینیتی در ژانویه امسال (دی ۱۳۹۹) از هدف خود برای ایجاد قراردادهای هوشمند روی بیت کوین با استفاده از بلاک چین لایه یک و پل‌زنی بومی پرده برداشت.

تعداد دیگری از توسعه‌دهندگان قبل از به‌روزرسانی تپ روت در حال ساخت اپلیکیشن‌ بودند. این به‌روزرسانی از جانب گره‌های استخراج پشتیبانی زیادی دریافت کرد و این امر، راه را برای فعال‌سازی فورک‌های نرم در نوامبر (آبان) امسال هموار کرده است.

البته بیت کوین نتوانسته است تمامی اندیشه‌هایی که ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر خود در ۲۰۱۸ منتشر کرده بود، اجرایی کند، یعنی تبدیل این رمزارز به سیستم پول الکترونیکی؛ اما بیت کوین به‌عنوان سرمایه‌ای جایگزین شناخته شده است. شبکه‌ی بیت کوین در می (اردیبهشت) امسال و قبل از اصلاح گسترده‌ی بازار، به ارزش بازاری بیش از ۱ تریلیون دلار دست پیدا کرد که بیشتر این رشد ناشی از حمایت سازمان‌ها از «بیت کوین به‌عنوان دارایی» بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات