بانک مرکزی اوکراین اجازه‌ صدور ارز دیجیتال ملی دریافت کرد

شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بانک ملی اوکراین با وضع قانونی، به‌طور رسمی به بانک مرکزی این کشور اجازه‌ی صدور ارز دیجیتال ملی به نام گریونای دیجیتال داد.
تبلیغات

قانون جدید خدمات پرداخت در اوکراین، بانک ملی این کشور را به همکاری نزدیک با استارتاپ‌های خصوصی در حوزه‌ی پرداخت ملزم می‌کند.

به گزارش کوین تلگراف، با صدور مجوز رسمی بانک ملی اوکراین (NBU) برای ارزهای دیجیتال، دولت این کشور برنامه‌های معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را پیش می‌برد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز پنجشنبه ۲۸ جولای ۲۰۲۱ (هفتم مرداد ۱۴۰۰) با وضع قانون  On Paymant Service رسما به بانک مرکزی این کشور اجازه‌ی صدور ارز دیجیتال با نام گریونای (واحد پولی اوکراین) دیجیتال داد. این قانون به بانک مرکزی اوکراین اجازه می‌دهد سرویس‌های پرداخت و ابزارهای مبتنی‌ بر این فناوری رو به رشد را آزمایش کند. 

با تصویب این قانون، بانک ملی این کشور با توجه به تقاضای بخش خصوصی، ملزم به همکاری نزدیک با استارتاپ‌های حوزه پرداخت است.

با تأیید اولیه‌ی مجلس اوکراین در اواخر ژوئن (اواسط تیرماه ۱۴۰۰)، هدف از وضع این قانون، ارائه‌ی خدمات بانکداری باز، عملی کردن دسترسی اشتراکی و کنترل اطلاعات مالی مصرف‌کنندگان از طریق برنامه‌های شخص ثالث است. انتظار می‌رود این قانون با فراهم کردن بستری برای همکاری شرکت‌های خصوصی فناوری با بانک‌ها، فناوری‌های مالی اوکراین را توسعه بدهد و فرصت‌های تجاری بیشتری ایجاد کند.

این قانون با درنظر گرفتن استانداردهای قوانین اروپایی و بر اساس الزامات مدرن وضع شده است و یکی از اهدافش تطبیق قوانین اوکراین با چارچوب قانونی اتحادیه اروپا است که در نهایت منجر به یکپارچه‌سازی سیستم پرداخت این کشور با سیستم اتحادیه اروپا خواهد شد.

بانک ملی اوکراین مدت‌ها به دنبال معرفی رمزارز خود بوده و حالا با استفاده از اعتبار بانک مرکزی این کشور و خدمات مالی آن را در میان مردم، امیدوار به جلب اطمینان آن‌ها است؛ اما نگرانی‌های در مورد خطرات احتمالی مرتبط با این حوزه از جمله تأثیر آن بر ثبات مالی و تهدیدهای احتمالی سیستم بانکی سنتی دارد

در اقدامی هدفمند، وزارت تحول دیجیتال اوکراین اوایل ۲۰۲۱ (اواخر ۱۴۰۰) برای توسعه‌ی استراتژیک ارز دیجیتال ملی و زیرساخت بانک مرکزی، با بنیاد توسعه‌ی استلار شروع به همکاری کرده بود.

شما کاربر زومیت درباره‌ی فعالیت دولت‌های مختلف در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال و معرفی رمزارز ملی چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات