بانک روسیه آزمایش روبل دیجیتال را در ۲۰۲۲ شروع خواهد کرد

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بانک مرکزی روسیه امیدوار است تا پایان ۲۰۲۱، نمونه‌ی اولیه‌ی پلتفرم روبل دیجیتال را کامل کند.
تبلیغات

به گفته‌ی یکی از مقامات ارشد اجرایی، بانک مرکزی روسیه انتظار دارد نسخه‌ی دیجیتال واحد پول این کشور را تا ۲۰۲۲ به بهره‌برداری آزمایشی برساند.

چهارشنبه آژانس خبری محلی Prime خبر داد که معاون بانک مرکزی روسیه، الکسی زابتکین، گفته است این بانک برنامه دارد نمونه‌ی اولیه‌ی روبل دیجیتال را تا پایان ۲۰۲۱ تمام کند.

زابتکین این برنامه را در رویداد آنلاینی که به میزبانی مدرسه‌ی اقتصادی جدید مسکو میزبانی می‌شد، اعلام کرد. او گفت نمونه‌ی اولیه از «تراکنش‌ واقعی» پشتیبانی نمی‌کند و تنها نقطه‌ی شروعی برای ساخت اکوسیستم است. زابتکین می‌گوید:

براساس این نمونه‌ی اولیه که شامل به‌سازی می‌شود، در سال آینده کارهای آزمایشی را انجام می‌دهیم.

بانک مرکزی روسیه به‌طور رسمی برنامه‌ی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را در اواخر ۲۰۲۰ اعلام و اکتبر گذشته مقاله‌ی مشاوره‌ای توسعه‌ی روبل دیجیتال را منتشر کرده بود. ژانویه، مؤسسه‌ی بانک‌های روسیه بازخورد خود را از این پروژه منتشر کردند و هشدار دادند که مدل پیشنهادی بانک روسیه شامل ریسک‌های مرتبط با امنیت سایبری و کلاهبرداری است.

فوریه، معاون اول بانک مرکزی روسیه، اولگا اسکوروبوگاتووا، اعلام کرد این بانک برنامه دارد مدل مفهومی روبل دیجیتال را توسعه بدهد. او گفت بانک امکان گرفتن کارمزد بین والت‌های روبل دیجیتال را حذف نکرده است.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات