مایکروسافت برای تلاش کارمندان خود در دوران کرونا ۱۵۰۰ دلار پاداش می‌دهد

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به کارمندانش ۱۵۰۰ دلار پاداش دوران همه‌گیری اهدا می‌کند. این پاداش تنها یک بار و به نشانه قدردانی از تلاش بیشتر کارمندان در این دوران سخت پرداخت خواهد شد.
تبلیغات

به گزارش ورج، کتلین هوگان (مدیر ارشد منابع انسانی مایکروسافت) اعلام کرد کارمندان این شرکت ۱۵۰۰ دلار پاداش دوران همه‌گیری دریافت خواهند کرد. او افزود این مبلغ به تمامی کارمندان واجد شرایط در ایالات متحده و سراسر جهان تعلق خواهد گرفت.

کارمندانی که سمتی پایین‌تر از مدیریت دارند و در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) یا قبل از آن با این شرکت شروع به همکاری کرده‌اند، واجد دریافت این پاداش خواهند بود؛ اما کارکنان برخی شرکت‌های وابسته به مایکروسافت مانند لینکدین، گیت هاب و زنی‌مکس این پاداش را دریافت نمی‌کنند.

 این غول نرم‌افزاری حدود ۱۷۵ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و طبق برآوردی، مجموع پاداش پرداختی مایکروسافت به این تعداد کارمند رقم تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار و برابر با سود این شرکت در دو روز است.

شرکت‌های بزرگ زیادی در سال گذشته و در دوران همه‌گیری اقدام مشابهی انجام داده‌اند. برای مثال فیسبوک به هر کدام از ۴۵ هزار کارمند خود هزار دلار هدیه داد، آمازون به هر نیروی کار حاضر در خط تولید خود هدیه‌ای ۳۰۰ دلاری پرداخت کرد و شرکت بریتانیایی BT برای ۶۰ هزار کارمند خود پاداش دو هزار دلاری در نظر گرفت.

به گفته‌ی مایکروسافت، این شرکت از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا به سازمان‌های غیر انتفاعی در ایالت واشینگتن بیش از ۹۸ میلیون دلار کمک کرده است و قصد دارد این رقم را تا آخر جولای (تیرماه) به ۱۵۰ میلیون دلار برساند. در زمان همه‌گیری ویروس کرونا به لطف ترکیبی از تجارت در خدمات ابری، رشد قوی ایکس‌باکس و افزایش فروش لپ‌تاپ و استفاده از ویندوز، این شرکت حداقل ۱۶۰ میلیارد دلار درآمد داشته است.

مایکروسافت با شیوع کووید ۱۹، با دورکاری برخی از کارمندان خود موافقت کرده بود و حالا پرداخت این رقم از سوی این شرکت را می‌توان نشانه‌ی پایان دوران دورکاری برای کارمندانش دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات