جدول جدید خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت منتشر شد (۳۰ مرداد تا ۵ شهریور)

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
جدول جدید خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت از روز شنبه، ۳۰ مرداد تا ۵ شهریورماه منتشر شد.
تبلیغات

به‌روزرسانی ۳۰ مرداد:

شرکت توزیع برق تهران بزرگ جدول جدید خاموشی‌های احتمالی پایتخت در بازه زمانی شنبه، ۳۰ مرداد تا ۵ شهریور را منتشر کرد.

شهروندان تهرانی می‌توانند برای مشاهده زمان‌بندی دقیق‌تر منطقه خود به این آدرس و برای آگاهی از زمان خاموشی‌ها بر اساس نقشه جغرافیایی به این آدرس مراجعه کنند. شهروندان دیگر شهرستان‌های کشور نیز می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت شرکت‌ توزیع برق استان خود نسبت به زمان قطع احتمالی برق شهر و منطقه خود اطلاع یابند.

به‌روزرسانی ۱۹ تیر:

شرکت توزیع برق تهران بزرگ جدول جدید خاموشی‌های احتمالی پایتخت در بازه زمانی شنبه، ۱۹ تیر تا پنجشنبه، ۲۴ تیرماه را منتشر کرد. این شرکت اعلام کرده «با توجه به گرمای هوا و افزایش کم‌سابقه مصرف برق در کشور، متخصصان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به‌صورت ۲۴ ساعته در تلاشند تا پایداری شبکه برق تهران بزرگ را حفظ کرده و مانع از بروز کوچک‌ترین وقفه‌ای در ارائه خدمات به هموطنان شوند.»

شرکت توزیع برق تهران با اشاره به بروز مشکلات فنی در شبکه انتقال و وقوع محدودیت‌هایی در توزیع انرژی به‌ویژه در مناطق شرق و شمال شرق پایتخت، اعلام کرد: «گروه‌های تعمیراتی و رفع عیب شرکت برق منطقه‌ای تهران، همچنان درحال تلاش برای رفع مشکل و بازگرداندن شبکه به حالت عادی هستند.» گفتنی است، به‌دلیل گرمای هوا و مصرف بالای برق، در پست تهرانپارس آتش‌سوزی رخ داد که همین موضوع خاموشی‌های بیشتری برای ساکنان شرق و شمال شرق تهران به وجود آورد.

زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی از روز شنبه تا پنج‌شنبه به شرح زیر اعلام شده است:

شهروندان تهرانی می‌توانند برای مشاهده زمان‌بندی دقیق‌تر منطقه خود به این آدرس و برای آگاهی از زمان خاموشی‌ها بر اساس نقشه جغرافیایی به این آدرس مراجعه کنند.

علت رخ‌دادن خاموشی‌های بدون برنامه

سخنگوی صنعت برق، پیش از این درخصوص افزایش حوادث در شبکه توضیح داده که در حال حاضر تمامی تاسیسات صنعت برق شامل نیروگاه‌ها، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع به‌صورت پرفشار در حال استفاده هستند و همین موضوع حوادث را در شبکه افزایش می‌دهد.

وقتی مصرف برق بیش‌ازپیش‌بینی‌ها افزایش می‌یابد، نمی‌توانیم خاموشی‌ها را براساس جدول زمانبندی اعمال کنیم و اضافه بر این، در این شرایط حوادث شبکه هم افزایش می‌یابد که خاموشی‌های برنامه‌ریزی نشده را به‌دنبال دارد.

به‌گفته رجبی مشهدی، اداره هواشناسی اعلام کرده که تا حدود یک هفته آینده شاهد تداوم گرما در کشور هستیم، این درحالی است که هر یک درجه افزایش دمای هوا باعث بالارفتن ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف برق می‌شود و تأمین این میزان برق که به نیاز مصرف افزوده می‌شود، در شرایط کنونی بسیار سخت است.

البته وزارت نیرو طی دو روز گذشته اعلام کرد با توجه به اقدامات انجام شده برای حل مشکل برق خانگی، شبکه توزیع برق پایدار شده و احتمال کمی در وقوع خاموشی وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات