یک قطعه زمین دیجیتال در دیسنترالند، با قیمت ۹۱۳ هزار دلار به فروش رفت

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
یک شرکت سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، با خرید قطعه‌ی زمینی دیجیتال رکوردی جدید ثبت کرد. قیمت این قطعه ۹۱۳ هزار دلار است و از ۲۵۹ قطعه‌‌ی کوچک‌تر ساخته شده.
تبلیغات

به گزارش کوین تلگراف، شرکت سرمایه‌گذاری‌ مجازی ریپابلیک ریلم، یک قطعه زمین دیجیتال را به قیمت معادل ۹۱۳ هزار دلار خریداری کرده است. این قطعه زمین بخشی از نقشه‌ی مجازی دیسنترالند است؛ یک بازی دنیای آزاد که بر بستر اتریوم توسعه پیدا کرده. قیمت پرداخت‌شده بابت خرید این قطعه‌ زمین در دنیای مجازی، برابر متوسط ​​قیمت خانه‌ای در منطقه‌ی بروکلین نیویورک در دنیای واقعی است.

این ملک مجازی با پرداخت ۱٫۲۹ میلیون مانا (MANA، توکن دیسنترالند)، معادل ۹۱۳ هزار دلار معامله و نقشه‌ی دیجیتال آن دراختیار ریپابلیک ریلم گذاشته شد. این شرکت سرمایه‌گذاری در توییتر بر تعهد خود برای ساخت املاک و مستغلات و افزودن ارزش به جهان دیجیتال دیسنترالند تأکید کرد:

ریپابلیک ریلم بزرگ‌ترین خرید ملک دیجیتال در تاریخ دیسنترالند را به ثبت رساند. بی‌صبرانه مشتاق اعلام برنامه‌هایمان برای این ملک هستیم.خود را برای ساخت و توسعه‌ی جهان دیجیتال، بیش‌از پیش متعهد می‌دانیم. https://mobile.twitter.com/dclandbot/status/1405556424055296004— ریپابلیک ریلم (joinrepublic_RE@) ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱

دیسنترالند امکان کاوش در جهانی دیجیتال را فراهم می‌کند و تجربه‌ی بازی در آن، شبیه به ترکیب ماینکرفت و سکند‌لایف است. این دنیای مجازی با رمزارزها به بقای خود ادامه می‌دهد و مالکیت‌ آیتم‌های درون بازی و نظام اقتصادی حاکم بر آن واقعی است.

رییپابلیک ریلم بخشی از پلتفرم سرمایه‌گذاری آنلاین ریپابلیک است که توسط سرمایه‌گذاران شاخصی مانند گلکسی اینتراکتیو، بایننس و انجل‌لیست پشتیبانی می‌شود. تعداد حامیان این شرکت به ۹۹ نهاد محدود می‌شود و تنها سرمایه‌گذارانی معتبر و دعوت‌شده را می‌پذیرد.

رییپابلیک ریلم، در وب‌سایت خود نوشت:

مردم امروز بیشتر از پیش در دنیای مجازی وقت می‌گذرانند و توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان در تقابل با فناوری‌های در حال توسعه مانند واقعیت مجازی و بلاک چین، همگی مشغول ایجاد بازاری پرجنب‌وجوش و برای املاک و مستغلات مجازی هستند.

گزارش ارائه‌شده توسط نان‌فانجیبل، وب‌سایت جمع‌آوری داده‌های NFT، حاکی از آن است که این فروش به لحاظ دلاری با پشت سر گذاشتن معامله‌ای ۷۰۴ هزار دلاری در هفتم خرداد ۱۴۰۰ (۲۸ می ۲۰۲۱)، بزرگ‌ترین فروش تاریخ معاملات دیسنترالند به‌حساب می‌آید.

اگر معیار خرید ملک را ارزش توکن‌های مانا قرار بدهیم، این خرید ریپابلیک ریلم در تاریخچه‌ی معاملات دیسترالند هشتمین رتبه را از آن خود می‌کند. در آبان ۱۳۹۷ (نوامبر ۲۰۱۸) دیسنترالند معامله‌ای به ارزش ۲٫۷ میلیون مانا، (معادل ۲۱۱ هزار دلار آن زمان) ثبت کرده بود.

در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ (فوریه ۲۰۲۱) بازی سندباکس با فروش زمینی دیجیتالی به ارزش ۲ میلیون دلار، بزرگ‌ترین فروش در تاریخ املاک و مستغلات مجازی را ثبت کرد.

نان‌فانجیبل، دیسترالند را از نظر رقم فروش هفتگی (۱٫۳ میلیون دلار در ۳۳۵ تراکنش) چهارمین پروژه‌‌ی برتر NFT-ها معرفی کرد و به لحاظ حجم تراکنش‌های انجام‌شده (۶۴٫۶ میلیون دلار در ۱۲۶ هزار تراکنش) آن را در رتبه‌ی ششم قرار داد.

طبق گزارش نان‌فانجیبل، رتبه‌ی اول پروژه‌های ان‌اف‌تی به کریپتوپانکز تعلق می‌گیرد. این پروژه در هفته‌ی سوم خرداد ۱۴۰۰ نزدیک به ۴٫۱۵ میلیون دلار در بیش از ۷۲ تراکنش فروش داشت و این رقم برای کل تراکنش‌های انجام‌شده برابر با ۳۵۶ میلیون دلار است.

البته در وب‌سایت تحلیلی دیگری به نام کرپتواسلم، کریپتوپانکز از نظر حجم تراکنش‌های انجام‌شده‌ی هفتگی در رتبه‌ی چهارم قرار گرفت. این وب‌سایت رتبه‌ی اول پروژه را به اَکسی‌اینفینیتی با فروش هفتگی نزدیک به ۲۳ میلیون دلار، رتبه‌ی دوم را با فروش ۱۶٫۷ میلیون دلار به ان‌بی‌ای تاپ‌شات و رتبه‌ی سوم را با فروش هفتگی ۷٫۴ میلیون دلار، به برد‌ایپ‌ یات‌کلاب اختصاص داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات