بیت کوین نام یکی از بزهای مارک زاکربرگ است

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مارک زاکربرگ می‌گوید دو بز به نام‌های مکس و بیت کوین دارد. وی قبلا گفته بود صرفا گوشت حیواناتی را می‌خورد که خودش آن‌ها را بکشد. آیا پست زاکربرگ برای بیت کوین تهدیدآمیز است؟
تبلیغات

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، اخیرا تصویری از دو بز خانگی خود را به‌اشتراک گذاشته و اعلام کرده است که آن‌ها «مکس» و «بیت کوین» نام دارند. طرفداران ارز دیجیتال سریعا متوجه اهمیت نام بزهای مارک زاکربرگ شدند. به‌نوشته‌ی بیزینس اینسایدر، اعضای جامعه‌ی رمزارز اعتقاد دارند انتخاب نام بیت کوین برای بز خانگی نشان می‌دهد مارک زاکربرگ به این رمزارز علاقه‌مند است؛ اما تئوری‌های دیگری نیز مطرح شده‌اند.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به گزارش‌هایی تأییدنشده اشاره کرده‌اند که در اوایل ماه جاری میلادی در آستانه‌ی انتشار جدیدترین گزارش مالی فیسبوک منتشر شدند. طبق آن گزارش‌ها، فیسبوک به خرید رمزارز علاقه دارد. در گزارش مالی فیسبوک، به خرید بیت کوین هیچ اشاره‌ای نشد؛ ولی جلسه‌ی سالانه‌ی فیسبوک با سرمایه‌گذاران تا پیش از پایان ماه جاری میلادی برگزار می‌شود و اکنون برخی از مردم تصور می‌کنند که زاکربرگ قصد دارد در آن جلسه خرید بیت کوین را اعلام کند. 

اسکرین شات پست بزهای بیت کوین و مکس مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک

دیدگاه شماری دیگر از کاربران به پست جدید مارک زاکربرگ متفاوت است. آنتونی پامپلیانو، سرمایه‌گذار رمزارز و شخصیتی شناخته‌شده در این حوزه، در توییتی می‌پرسد: «آیا مارک زاکربرگ ازطریق نام بزهایش به ما می‌گوید که ماکسیمالیست بیت کوین است؟» ماکسیمالیست‌های بیت کوین معتقد هستند که در آینده، هیچ رمزارزی به گ‌غیر از بیت کوین استفاده نخواهد شد و موردنیاز نخواهد بود و بیت کوین همچنان محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین توکن دیجیتالی دنیا باقی می‌ماند.

فیسبوک پیش‌تر تلاش کرده بود استیبل کوین اختصاصی‌اش را با نام دایم (Diem) توسعه دهد. دایم امسال وارد مرحله‌ی آزمایشی می‌شود و در ابتدا، روی تراکنش‌‌های کاربربه‌کاربر تمرکز می‌کند. دایم به دلار مرتبط خواهد شد و احتمالا کاربران خواهند توانست ازطریق آن کالا و خدمات بخرند. انتظار می‌رود چند نوع رمزارز که هریک از آن‌ها به یک ارز فیات ارتباط دارد، به‌همراه یک رمزارز مرتبط به چند ارز ملی عرضه شوند. 

دایم نسخه‌ی ری‌برند‌شده‌ی لیبرا محسوب می‌شود. لیبرا رمزارزی جهانی بود که به چند ارز فیات ارتباط داشت و قرار بود در پلتفرم اجتماعی فیسبوک دردسترس قرار بگیرد. نگرانی‌های گسترده با محوریت آثار این نوع رمزارز بر اقتصاد جهانی درنهایت باعث شد فیسبوک پروژه‌ی لیبرا را رها کند. دقیقا به‌همین‌دلیل تعدادی از کاربران اینترنت می‌گویند پست جدید زاکربرگ بیشتر از اینکه در ستایش بیت کوین باشد، تهدیدآمیز است.

زاکربرگ سال ۲۰۱۱ گفت صرفا گوشت حیواناتی را می‌خورد که خودش آن‌ها را کشته باشد و جک دورسی، مدیرعامل توییتر، سال ۲۰۱۹ به رولینگ استون گفت زاکربرگ قبلا بزی را برای او سرو کرده که شخصا کشته است. 

بیت کوین که قیمتش در یک ماه اخیر از ۶۵ هزار دلار تا ۴۹ هزار دلار نوسان کرده، پس از انتشار پست مارک زاکربرگ با افت قیمت مواجه و در ساعات پایانی سه‌شنبه، با قیمت ۵۵،۷۲۷ دلار معامله شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات