وارن بافت: فروش سهام اپل در پایان سال ۲۰۲۰ احتمالا تصمیم اشتباهی بود

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
وارن بافت، مدیرعامل ثروتمند برکشایر هاتاوی، می‌گوید تصمیم این شرکت برای فروش ۱۱ میلیارد دلار از سهام اپل در پایان سال ۲۰۲۰ احتمالا اشتباه بوده است؛ چون انتظار می‌رود ارزش سهام اپل بیشتر شود.
تبلیغات

در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) برکشایر هاتاوی، شرکت تحت مدیریت وارن بافت، اعلام کرد که در پایان سال ۲۰۲۰ بالغ‌ بر ۹٫۸۱ میلیون سهم اپل را به فروش رسانده است. وارن بافت در جریان جلسه‌ی سالانه با سرمایه‌گذاران برکشایر هاتاوی گفت فروش سهام اپل در پایان سال ۲۰۲۰، «احتمالا اشتباه بوده است.»

به گزارش 9to5Mac، بافت چند ماه پیش توضیح داده بود که ۹٫۸۱ میلیون سهمی که برکشایر هاتاوی به فروش رسانده، بخش کوچکی از کل سهامی است که این شرکت خوشه‌ای در اختیار دارد. برکشایر هاتاوی در آن زمان با فروش این مقدار از سهام اپل، ۱۱ میلیارد دلار پول به دست آورد؛ اما به دلیل بازخرید سهام اپل (و متعاقباً کاهش سهامِ در دست سرمایه‌گذاران)، مالکیت برکشایر هاتاوی در اپل با رشد ۵٫۴ درصدی مواجه شد. AAPL بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری سهام برکشایر هاتاوی محسوب می‌شود.

وارن بافت در جلسه‌ی اخیر گفته است همچنان انتظار دارد ارزش سهام اپل بیشتر شود. این میلیاردر شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی فناوری، محصولات اپل را «فوق‌العاده» خطاب می‌کند و می‌گوید نقشی که شرکت کوپرتینویی در زندگی مردم دارد، «عظیم» است.

بافت همچنین به احتمال اشتباه بودن تصمیم فروش سهام اپل در پایان سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و در ادامه چارلی مانگر، قائم‌مقام برکشایر هاتاوی، همین گفته را تکرار کرد. بافت می‌گوید اپل کسب‌و‌کار خارق‌العاده‌ای دارد و «تیم کوک ازلحاظ ابتکار نمی‌توانست آنچه استیو جابز انجام داده است، به انجام برساند؛ اما استیو جابز نیز نمی‌توانست از بسیاری جهات، اقدامات تیم کوک را انجام بدهد.»

در صورت تمایل می‌توانید ویدئوی جلسهی مالی برکشایر هاتاوی را در سرویس یاهو فایننس مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات