تمجید وارن بافت از سهام اپل؛ برکشایر هاتاوی ۱۲۰ میلیارد دلار AAPL دارد

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وارن بافت در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران از سهام اپل تمجید کرده و گفته است ارزش سهم برکشایر هاتاوی در اپل ‌اکنون به ۱۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.
تبلیغات

برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، شرکت تحت مدیریت وارن بافت، چند روز پیش سرانجام نامه‌ی سالانه خود را خطاب به سرمایه‌گذاران منتشر کرد تا بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی سرمایه‌گذاری این شرکت خوشه‌ای در سال ۲۰۲۰ بدانیم. وارن بافت در نامه‌ی امسال گفت اپل بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری سهام عادی برکشایر هاتاوی محسوب می‌شود؛ حتی با درنظرگرفتن این حقیقت که شرکت خوشه‌ای تحت مدیریت بافت ۹٫۸۱ میلیون از سهام اپل را در پایان سال ۲۰۲۰ به‌ فروش رسانده است.

براساس گزارش 9to5Mac، وارن بافت اعتقاد دارد AAPL سهامی است که «به‌وضوح قدرت بازخرید نشان می‌دهد.» برکشایر هاتاوی نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۶ شروع ‌به خریداری سهام اپل کرد و در حال ‌حاضر ۱۲۰ میلیارد دلار از کل سهام اپل را در اختیار دارد. وارن بافت می‌گوید شرکت تحت مدیریتش در اواسط سال ۲۰۱۸ فرایند خرید سهام اپل را متوقف کرده و در آن زمان ۵٫۲ درصد از سهام اپل را در اختیار داشته است. برکشایر هاتاوی ۳۱٫۱ میلیارد دلار از سهام اپل را خریده بود و پس از چند سال ارزش سهام خریداری‌شده توسط این شرکت سه برابر رشد کرد.

وارن بافت می‌گوید برکشایر هاتاوی بخش اندکی از سهام اپل را در پایان سال گذشته‌ی میلادی به ‌فروش رسانده است تا ۱۱ میلیارد دلار به جیب بزند. به ‌دلیل بازخرید‌های (بای‌بک) اپل، برکشایر هاتاوی با وجود فروش ۱۱ میلیارد دلار از سهام شرکت کوپرتینویی، ۵٫۴ درصد از کل سهام را در اختیار دارد. وارن بافت می‌گوید از زمان توقف خرید سهام اپل، سالانه به‌طور میانگین ۷۷۵ میلیون دلار سود سهام کسب کرده است. بافت در نامه‌‌ی سالانه‌ می‌نویسد اتفاقات اخیر به نفع سرمایه‌گذاران برکشایر هاتاوی تمام می‌شود. 

آن‌طور که بلومبرگ می‌نویسد، وارن بافت سال‌‌ها از خریداری سهام اپل خودداری می‌کرد زیرا نمی‌توانست این شرکت بزرگ حوزه‌ی فناوری را درک کند. بااین‌حال برکشایر هاتاوی در همکاری با تاد کامبز و تد وشلر در نهایت سراغ خرید سهام اپل رفت و سهام شرکت‌های دیگری مثل آمازون و ورایزن را نیز خریداری کرد. 

AAPL ‌اکنون به‌عنوان یکی از سه سرمایه‌ی ارزشمند برتر برکشایر هاتاوی شناخته می‌‌شود. با وجود اینکه برکشایر هاتاوی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران اپل است، وارن بافت تا سال گذشته‌ی میلادی از موبایل تاشو استفاده می‌کرد و سرانجام سراغ استفاده از آیفون رفت. او در آن زمان گفت تیم کوک، مدیرعامل اپل، ساعت‌ها زمان گذاشته است تا شخصا به او نحوه‌ی کار با آیفون 11 را آموزش بدهد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات