درآمد ۱٫۰۴ میلیارد دلاری توییتر در فصل اول ۲۰۲۱

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر می‌گوید تعداد کاربران فعال روزانه‌اش در سطح جهان در فصل اول سال ۲۰۲۱ رشد ۲۲ درصدی تجربه کرده است. درآمد توییتر در این بازه‌ی زمانی به ۱٫۰۴ میلیارد دلار رسید.
تبلیغات

توییتر (Twitter) روز گذشته گزارش عملکرد مالی خود در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد تا بدانیم این شبکه‌ی اجتماعی در دوران دنیاگیری ویروس کرونا تا چه حد رشد کرده است. به گزارش انگجت،‌ توییتر به‌طور متوسط در بازه‌ی زمانی مورد بحث ۱۹۹ میلیون کاربر فعال روزانه داشته است. میانگین تعداد کاربران فعال روزانه‌ی توییتر در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰، ۱۶۶ میلیون نفر اعلام شده بود و این یعنی این تعداد در یک سال تقریبا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

در یک سال اخیر توییتر در خارج از ایالات متحده رشد بیشتری تجربه کرد. طبق آمار تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی بین‌المللی توییتر از ۱۳۳ میلیون نفر در فصل اول ۲۰۲۰ به ۱۶۲ میلیون نفر در فصل اول ۲۰۲۱ افزایش یافت (رشد ۲۲ درصدی).

در بین وضعیت فعلی دنیاگیری ویروس کرونا و دوران انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا توییتر آمار بسیار خوبی ثبت کرده است. هنگام رخداد رویدادهایی که افرادی با دیدگاه‌های متفاوت در آن تبادل نظر می‌کنند، توییتر به‌طور معمول مورد توجه قرار می‌‌گیرد؛ چون بستر بسیار خوبی برای منتشر کردن عمومی دیدگاه‌ها به‌حساب می‌آید.

افزایش تعداد کاربران توییتر با افزایش درآمد این شبکه‌ی اجتماعی همراه شد؛ در فصل اول ۲۰۲۱ کل درآمد توییتر به ۱٫۰۴ میلیارد دلار رسید (رشد سالانه‌ی ۲۸ درصدی) و سود خالص این شرکت ۶۸ میلیون دلار بود. در سال گذشته‌ی میلادی توییتر هشت میلیون دلار ضرر کرده بود و این یعنی عملکرد مالی این شرکت در سال جاری میلادی بسیار عالی بوده.

توییتر می‌گوید در سال ۲۰۲۰ به دلیل قرنطینه‌های ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا و افزایش استفاده از اینترنت، تعداد کاربرانش رشد بسیار زیادی تجربه کرد و انتظار ندارد که این آمار در سال ۲۰۲۱ به اندازه‌ی سال گذشته باشد. توییتر در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران گفت «رشد در خور توجه مربوط به دنیاگیری» در سال ۲۰۲۰ ممکن است باعث شود در سال جاری میلادی نرخ رشد کاربران «دورقمیِ کم» باشد. کمترین مقدار رشد کاربران برای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی شده است.

به‌طور کلی به نظر می‌رسد تصمیم جنجالی توییتر برای مسدود کردن همیشگی حساب کاربری پربازدید دونالد ترامپ در زمستان سال گذشته روی این شبکه‌ی اجتماعی اثر منفی نگذاشته است. توییتر گفته است به‌زودی جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران برای ارائه‌ی توضیح بیشتر برگزار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات