افزایش چشمگیر فروش اپلیکیشن‌ موبایل به‌ دلیل کرونا

جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس داده‌های App Annie، مبلغ خرج‌شده برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل در فصل اول ۲۰۲۱ بسیار بیشتر شده که نتیجه‌ی قرنطینه‌های ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا است.
تبلیغات

آن‌طور که ZDNet می‌نویسد، فروش اپلیکیشن‌‌ها در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی همچنان بالا است. روند فعلی به ‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا و آغاز قرنطینه‌ها آغاز شد و ظاهرا فعلا ادامه دارد. بر اساس آمار، مجموع فروش اپلیکیشن‌ در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ به ۳۲ میلیارد دلار رسید، یعنی ۴۰ درصد بیشتر از سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ و زمانی ‌که نخستین سری از قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا آغاز شد.

طبق ادعای مؤسسه‌ی App Annie، مشتریان در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ در مقایسه ‌با همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته‌ی میلادی بالغ‌ بر ۹ میلیارد دلار پول بیشتر برای خرید اپلیکیشن‌ داده‌اند؛ چون ماندن در خانه باعث شد به‌ دنبال روش‌های بیشتری برای سرگرم شدن بگردند و بیش‌ازپیش از بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های استریم استفاده کنند. 

در رابطه ‌با درآمد ناشی از اپلیکیشن، اپ استور اپل همچنان بهترین عملکرد را دارد. طبق آمار، کاربران آیفون‌ ۲۱ میلیارد دلار پول برای اپلیکیشن و بازی‌ خرج کرده‌اند و هزینه‌ی پرداخت‌شده توسط کاربران اندروید برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های گوگل پلی استور ۱۱ میلیارد دلار بوده است. App Annie می‌گوید درآمد هر دو فروشگاه آنلاین اپل و گوگل با رشد سالانه‌ی ۴۰ درصدی مواجه شده است. در همین حین دانلود در اپ استور و پلی استور با رشد سالانه‌ی ۱۰ درصدی مواجه شده و درآمدی که عاید این دو فروشگاه کرده به ۳۱ میلیارد دلار رسیده است.

بازی‌های موبایل بزرگ‌ترین برنده‌ی قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا بودند. کاربران آیفون ۱۳ میلیارد دلار پول برای خرید بازی‌های اپ استور خرج کردند که از رشد ۳۰ درصدی سالانه حکایت دارد. پول خرج‌شده توسط کاربران اندروید برای بازی‌های پلی استور با رشد ۳۵ درصدی سالانه مواجه شد و در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ به ۹ میلیارد دلار رسید. App Annie تخمین می‌‌زند پول خرج‌شده در بازی‌های موبایل در سال جاری میلادی به ۱۲۰ میلیارد دلار برسد.

درآمد اپلیکیشن های موبایلی در سه ماهه اول 2021 از نگاه App Annie

ظاهرا اپلیکیشن‌های اجتماعی، مالی و ابزارها بیشترین رشد را پلی استور تجربه کرده‌اند. در iOS، بیشترین رشد در بازی‌های موبایل، اپلیکیشن‌های مالی و شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود. بر اساس تحقیقات App Annie، اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام iOS رشد فصلی چشم‌گیر ۲۵ درصدی در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ تجربه کرده‌اند.

سیگنال، اپلیکیشن پیام‌رسان متمرکز بر حریم خصوصی، از لحاظ تعداد دانلود و کاربران فعال ماهانه بیشتر از هر اپلیکیشن دیگری رشد کرده است. سیگنال پس از روی کار آمدن قوانین حریم خصوصی جدید واتساپ (که بخشی از اطلاعات شخصی کاربران را به فیسبوک می‌دهد) به‌شدت محبوب شد. واتساپ اعلام کرده است قوانین جدیدش از روز ۱۵ می ۲۰۲۱ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) اجرایی می‌شوند. از طرفی تلگرام می‌گوید در پی جنجال اخیر واتساپ، تعداد کاربرانش ۱۰۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. 

ثبت رکود جدید برای اپلیکیشن‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که نهادهای رگولاتوری حوزه‌ی رقابت در ایالات متحده، ‌اروپا، بریتانیا و استرالیا تحقیقات گسترده‌ای روی قوانینی که اپل و گوگل برای توسعه‌دهندگان اپ استور و پلی استور در نظر گرفته‌اند، آغاز کرده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات