بلاک‌کپ تا پایان ۲۰۲۲، ۴۰ هزار دستگاه استخراج بیت کوین دیگر راه‌اندازی می‌کند

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ماینینگ بلاک‌کپ که در دسامبر راه‌اندازی شده است، تصمیم دارد هش ریت عملیاتی خود را تا ۲۰۲۲ به ۳٫۵ اگزاهش بر ثانیه برساند.
تبلیغات

 به گزارش کوین‌تلگراف، بلاک‌کپ که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های استخراج بیت کوین در شمال آمریکا است، بیش از ۱۲ هزار دستگاه Bitmain Antmainer S19 دیگر به فهرست اموال خود اضافه کرده است.

این شرکت که در حال حاضر هر روز ۶ بیت کوین استخراج می‌کند، انتظار دارد تا آخر امسال ۴۰ هزار ماینر بیت کوین دیگر راه‌اندازی کند و می‌خواهد هش ریت عملیاتی خود را به ۳٫۵ اگزاهش بر ثانیه برساند که معادل ۲ درصد از کل هش ریت فعلی بیت کوین (171.3 EH/s) است.

بلاک‌کپ که در دسامبر ۲۰۲۰ از ترکیب دارائی‌های پنج شرکت استخراج به وجود آمده بود، توسط نفرات کارکشته‌ی شرکت بلاک‌چین Core Scientific تأسیس شده است.

بلاک‌کپ پس از راه‌اندازی ۱۳ هزار دستگاه انت ماینر S19 و ۵۰۰ دستگاه S17 ارتقا داده‌شده و در اواسط فوریه، ۱۰ هزار دستگاه S19 دیگر و سپس ۸۴۰۰ دستگاه ماینر نسل جدید از Canaan خریداری کرد. ارزش تجهیزات استخراج بلاک‌کپ در بازارهای ثانویهُ تقریبا معادل ۲۷۰ میلیون دلار است.

دارین فاینشتن مدیر اجرایی بلاک‌کپ اعلام کرده است که این شرکت می‌خواهد قدرت هشینگ واقع در ایالات متحده را تقویت کند:

با خرید تجهیزات جدید، فعالیت خود را برای تبدیل شدن به رهبری جهانی در عرصه‌ی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرعت بخشیده‌ایم. با سرعت در حال حرکت برای قرار دادن ایالات متحده به‌عنوان بازیگری جهانی در این صنعت استراتژیک و رو به رشد هستیم.

شرکت‌های استخراج بیت کوین به‌صورت فزاینده‌ای توجه تریدرها را به خود جلب کرده‌اند. تحلیلگر Fundstrat، لیور شمرون، اخیرا گفته است چهار شرکت بزرگ عمومی استخراج به‌طور متوسط رشد ۴۵۵ درصدی بیشتر از عملکرد بیت کوین کسب کرده‌اند؛ یعنی بیت کوین در ۱۲ ماه گذشته ۹۰۰ درصد افزایش و سهام این شرکت‌ها ۵۰۰۰ درصد رشد داشته است.

به گفته‌ی این تحلیلگر، تا زمانی ‌که صندوق EFT بیت کوین مورد تأیید قرار بگیرد، سرمایه‌گذاران به شرکت‌های عمومی ماینینگ به چشم یکی از راه‌های کسب درآمد از بیت کوین نگاه می‌کنند.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌ عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات