افزایش محبوبیت والت‌های دیجیتالی در پرداخت‌های درون‌فروشگاهی در سال ۲۰۲۰

سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد میزان محبوبیت کیف‌‌پول‌های دیجیتالی مثل اپل‌پی در پرداخت‌های درون‌فروشگاهی در سال ۲۰۲۰ بسیار بیشتر شده و از پرداخت با پول نقد پیشی گرفته است.
تبلیغات

براساس گزارش خبرگزاری 9to5Mac به‌نقل از مطالعه‌ی جدید FIS، کاربران در سال گذشته‌ی میلادی برای پرداخت هزینه‌ی مربوط به تهیه‌ی کالاها و خدمات در فروشگاه‌ها در بیشتر اوقات به‌جای کیف‌پول فیزیکی سراغ کیف‌‌پول دیجیتالی نظیر اپل‌پی (Apple Pay) رفته‌اند. بدین‌ترتیب، در سال ۲۰۲۰ نخستین‌بار در تاریخ، پرداخت ازطریق کیف‌پول دیجیتالی موبایلی در خریدهای درون‌فروشگاهی از پرداخت نقدی پیشی گرفت.

به‌گفته‌ی جیم جانسون، مدیر بخش راهکارهای تجاری در FIS، دنیاگیری ویروس کرونا باعث شده است آینده‌ی بدون پول نقد به ما نزدیک‌تر شود. بنابر نتایج مطالعه‌‌ی FIS، میزان استفاده از پول نقد در سال ۲۰۲۰ با افت ۱۰ درصدی مواجه شده است تا صرفا یک‌پنجم از کل پرداخت‌های حضوری در سراسر دنیا را ازآنِ خود کند. در کانادا، بریتانیا، فرانسه، نروژ، سوئد و استرالیا استفاده از پول نقد در پرداخت‌های درون‌فروشگاهی نصف یا بیشتر افت کرد. 

پرداخت نقدی در ایالات متحده‌ی آمریکا در سال گذشته‌ی میلادی یک‌تریلیون دلار از کل پرداخت‌های فروشگاهی را شامل شد؛ اما در سال ۲۰۱۹، این عدد ۱٫۴ تریلیون دلار بود. تمامی کشورهای مذکور سرویس Apple Pay و دیگر سرویس‌های کیف‌پول دیجیتال، مثل Samsung Pay و Google Pay را دارند. در ایالات متحده‌ی آمریکا، صدها بانک ازطریق Apple Pay دردسترس قرار دارند و بسیاری از فروشگاه‌ها نظیر بست بای و Sephora و استارباکس سراغ روش پرداخت بدون تماس رفته‌اند. 

منطقه‌ی آسیااقیانوسیه در زمینه‌ی استفاده از کیف‌پول‌های موبایلی رهبر دنیا محسوب می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد درحدود ۴۰ درصد از کل پرداخت‌های درون‌فروشگاهی این منطقه به ‌روش پرداخت بدون تماس انجام می‌گیرد. میزان استفاده از کیف‌پول‌های موبایلی در سراسر دنیا رشد کرده و هم‌اکنون ۱۰ درصد از پرداخت‌های درون‌فروشگاهی را در آمریکای‌شمالی، ۸ درصد در خاورمیانه، ۷ درصد در اروپا و ۶ درصد در آمریکای‌لاتین شامل می‌شود. مطالعه‌ی FIS پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۴، پول نقد کمتر از ۱۰ درصد از پرداخت‌های درون‌فروشگاهی در ایالات متحده و ۱۳ درصد در کل جهان را ازآنِ خود کند.

در زمینه‌ی تجارت الکترونیکی، حجم کل پرداختی‌ها در سال گذشته‌ی میلادی رشد ۱۹ درصدی تجربه کرد و ارزشش به ۴٫۶ تریلیون دلار رسید. این میزان پیشرفت بزرگ‌ترین رشد در پنج سال اخیر محسوب می‌شود. پیش‌بینی شده است که ارزش این پرداخت‌ها در حوزه‌ی تجارت الکترونیکی تا سال ۲۰۲۴ به ۷٫۳ تریلیون دلار برسد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات