اپل پی پرداخت با بیت ‌کوین را امکان‌پذیر می‌‎کند

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پی (Apple Pay) اعلام کرد که در همکاری با بیت‌پی (BitPay)، از امکان پرداخت با بیت‌ کوین و ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

دارندگان مسترکارت بیت‌پی اکنون می‌‎توانند کارت‌های رمزارز خود را به‌عنوان شیوه‌ی پرداخت در اپل پی اضافه کنند. این شرکت رمزارز می‌گوید گوگل و سامسونگ شرکت‌های بعدی هستند.

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

اپل وارد عرصه‌ی پرداخت با رمزارز می‌شود

اپل با پردازنده پرداخت بیت‌کوین بیت پی وارد همکاری شد. طبق گزارش RBC Capital Market، اپل اگر شروع به پشتیبانی از پرداخت رمزارز در والت (کیف پول دیجیتال) خود بکند، به‌طور چشم‌گیری درآمدش را افزایش خواهد داد. این شرکت به‌ جای اجرای پروژه داخلی، بیت‌پی را برای شروع این پروژه انتخاب کرده است. 

بیت‌پی بزرگ‌ترین پردازنده پرداخت رمزارز است که امکان ارسال و دریافت رمزارز یا پول فیات را مهیا می‌کند. این همکاری به اپل اجازه می‌دهد تقاضا برای پرداخت با رمزارز را بسنجد.

کارت بیت‌پی را می‌توان با بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتر و چهار استیبل‌کوین دیگر شامل USDC، جمینی (GUSD)، پکسوس (PAX) و BUSD شارژ کرد. مسترکارت بیت‌پی تنها برای شهروندان آمریکا صادر می‌شود.

مدیرعامل بیت‌پی اظهار کرد که گوگل و سامسونگ پی (Samsung Pay) به‌زودی از کارت بیت‌پی پشتیبانی خواهند کرد. مسترکارت نیز اخیرا اعلام کرده است که از امکان پرداخت مستقیم با رمزارز در ۲۰۲۱ پشتیبانی خواهد کرد.

اکنون صاحبان آمریکایی کارت بیت‌پی می‌توانند مسترکارت خود را به والت اپل پی اضافه کنند.

این عملکرد اپل پی به دارندگان مسترکارت بیت پی، امکان پرداخت خریدهای اپل استور و آنلاین را با استفاده از رمزارز در موبایل‌ می‌دهد.

طبق اظهار بیت پی، گوگل پی و سامسونگ پی نیز به‌زودی این قابلیت را به خدمات خود اضافه می‌کنند. بیت پی از PAX،ا‌BUSD،اGUSD و USDC پشتیبانی می‌کند.

طبق گزارش کوین‌دسک، مسترکارت برنامه دارد تا امکان دریافت مستقیم رمزارز را روی شبکه‌ی خود تا آخر ۲۰۲۱ برای فروشندگان فراهم کند. طبق گزارش جدید RBC که در روز دوشنبه منتشر شد، اپل با ورود به حوزه‌ی رمزارز والتی برای ۱٫۵ میلیارد کاربر روی دستگاه‌هایشان فراهم می‌کند.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از ‌دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات