سرویس‌های‌ استریم ۸۳ درصد درآمد صنعت موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در سال ۲۰۲۰ افراد بیشتری از سرویس‌ استریم موسیقی استفاده کردند و از طرفی، فروش صفحه‌های گرامافون هم افزایش پیدا کرد.
تبلیغات

شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ باعث شد هیچ کنسرتی در دنیا برگزار نشود؛ اما صنعت موسیقی راهی پیدا کرد که بتواند درآمد خود را افزایش بدهد. به گزارش انگجت و بر اساس آمار انجمن صنعت موسیقی ایالات متحده آمریکا، درآمد این حوزه در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۹٫۲ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرد و به ۱۲٫۲ میلیارد دلار رسید. در این گزارش گفته شده که بیشتر درآمد این صنعت از سرویس‌های استریم موسیقی بوده است. درآمد صنعت موسیقی آمریکا از سرویس‌های استریم موسیقی به ۱۰٫۱ میلیارد دلار رسید. این درآمد در سال ۲۰۱۹ تنها ۸٫۹ میلیارد دلار بود.

از جمله مطرح‌ترین سرویس‌های استریم موسیقی می‌توان به اسپاتیفای و اپل موزیک اشاره کرد که سهم زیادی از این درآمد را به خود اختصاص داده‌اند؛ این دو سرویس به‌تنهایی ۷ میلیارد دلار برای صنعت موسیقی آمریکا درآمد ایجاد کرده‌اند. تعداد مشترکین آمریکایی این سرویس‌ها از ۶۰٫۴ میلیون در سال ۲۰۱۹ به ۷۵٫۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ رسید.

وقتی این اعداد را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که استریم موسیقی نزدیک به ۸۳ درصد درآمد صنعت موسیقی آمریکا را به خود اختصاص داده است. فروش سی‌دی و دانلود موسیقی دیجیتال همچنان رو به ‌کاهش است؛ اما مردم همچنان از صفحه گرامافون استقبال خوبی می‌کنند. فروش صفحه گرامافون در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۲۹٫۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ مواجه شده است.

سرویس‌های استریم موسیقی درآمد خوبی برای هنرمندان مشهور ایجاد می‌کنند؛ اما درآمد آن‌ها برای هنرمندان مستقل زیاد نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات