بازگشت قیمت بیت کوین پس از انتشار خبر احتمال سرمایه‌گذاری مورگان استنلی

یک‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
طرح گرافیکی بیت کوین / Bitcoin لوگو بیتکوین
پس از انتشار خبر امکان خرید بیت‌کوین توسط بانک مورگان استنلی (Morgan Stanley)، قیمت بیت‌کوین شروع به بازگشت کرد.
تبلیغات

طبق گزارش کوین‌تلگراف، مورگان استنلی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری آمریکا در حال بررسی سرمایه‌گذاری روی بیت کوین (BTC) است.

به گزارش بلومبرگ، شاخه‌ی سرمایه‌گذاری مورگان استنلی به نام کانترپوینت گلوبال(Counterpoint Global) با سرمایه‌ی ۱۵۰ میلیارد دلار ممکن است بیت‌کوین را در صدر فهرست خریدهای خود قرار بدهد.

شروع بازگشت پس از انتشار خبر

ساعت‌ها قبل از انتشار خبر، قیمت بیت‌کوین از ۴۸ هزار به ۴۶,۲۵۲ دلار (معادل ۴ درصد) سقوط کرده بود. با انتشار خبر، قیمت بیت کوین از ۴۶,۳۰۰ به بالای ۴۷,۳۰۰ دلار (معادل ۳ درصد) بازگشت.

کانترپوینت گلوبال به دو دلیل اصلی بیت‌کوین را برای سرمایه‌گذاری باارزش می‌بیند:

  • مورگان استنلی بزرگ‌ترین مؤسسه‌ی مالی در آمریکا است و در بخش بانک‌داری تأثیر عظیمی دارد.
  • این بانک در شرکت میکرواستراتژی (MicroStrategy) سرمایه‌‌گذاری کرده که تاکنون برابر یک میلیارد دلار بیت‌کوین است.

به گزارش بلومبرگ، کانترپوینت گلوبال ازطریق متخصصان این زمینه در حال بررسی این است که آیا رمزارز گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود یا نه؛ بااین‌حال این شرکت به تأیید نهادهای نظارتی نیاز دارد. در این شرایط حتی اگر بانک بخواهد در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند، مدتی طول می‌کشد.

این خبر تنها یک ماه بعد از این منتشر شد که مورگان استنلی سرمایه‌گذاری در میکرو استراتژی را به اندازه ۶۵۰ هزار سهم افزایش داد که معادل ۱۰ درصد این شرکت است. میکرو استراتژی که شرکتی مالی در آمریکا است، با انتخاب BTC به‌عنوان سرمایه‌ی اصلی، ورودی طوفانی به بازار ارز دیجیتال داشت. سهام این شرکت در طول چند ماه گذشته رشدی خارق‌العاده داشته و حتی از بیت‌کوین بهتر عمل کرده است.

از سال ۲۰۲۰، میکرو استراتژی تحت هدایت مدیرعاملش یعنی میشل سیلور (Michael Saylor)، به‌طور مستمر در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده و سمینارهایی برای شرکت‌های دیگر در این زمینه برگزار کرده است.

۱۶ بهمن، میکرو استراتژی سمیناری با حضور ۱۴۰۰ شرکت در مورد «استراتژی شرکت‌ها در قبال بیت‌کوین» و راه‌های کسب تجربه در مورد بیت‌کوین به‌عنوان یک شرکت برگزار کرد.

نگاه عموم به بیت‌کوین در حال بهتر شدن است

ترکیب ورود جریان‌های پولی از طرف مؤسسه‌های مالی بزرگ به بازار بیت‌کوین و پشتیبانی شفاهی از رمزارزها از طرف مؤسسه‌های مالی باعث بهبود دید عموم به بیت‌کوین شده است. در نتیجه‌ی این امر، بانک‌ها و شرکت‌های عمومی برای توضیح اینکه چرا وارد سرمایه‌گذاری بیت‌کوین نشده‌اند، تحت فشار هستند.

در مصاحبه‌ی CNBC با دانیل پینتو (Daniel Pinto) مدیرکل و مدیر ارشد عملیات بانک جی‌پی مورگان (JPMorgan)، او گفته است اگر این بانک تقاضای کافی برای ترید بیت کوین ببیند، از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند:

اگر در طول زمان دسته‌ای از سرمایه‌ها توسط مدیران و سرما‌یه‌گذاران و مدیران مختلف سرمایه استفاده شود، ما نیز باید درگیر این موضوع شویم. تقاضایی هنوز وجود ندارد؛ اما مطمئن هستم روزی به وجود خواهد آمد.

در کل مؤسسه‌های مالی بیشتری شروع به پشتیبانی از بیت‌کوین و بخش رمزارز کرده‌اند که باعث بهره بردن کلی زیرساخت بازار می‌شود.

براساس گزارش قبلی کوین‌تلگراف، بانک نیویورک ملون نیز در آینده‌ای نزدیک برای خدمات امانی بیت‌کوین برنامه دارد.

 این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌ عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات