قدیمی‌ترین بانک آمریکا خدمات حساب امانی بیت کوین ارائه می‌دهد

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بانک نیویورک ملون (BNY Mellon) قدیمی‌ترین بانک ارائه دهنده‌ی خدمات حساب امانی دنیا با ۴۱ تریلیون دلار نگه‌داری شده در حساب خود وارد دنیای ارزهای دیجیتال می‌شود.
تبلیغات

امروز بانک امانی مهم و جهانی نیویورک ملون آمریکا اعلام کرد که با ایجاد «واحد سرمایه‌ی دیجیتال» وارد حوزه‌ی بیت‌کوین می‌شود. این بانک نیویورکی بیش از ۴۱ تریلیون دلار سرمایه‌ی امانی و ۲ تریلیون دلار سرمایه‌ی تحت مدیریت دارد. به گزارش وال استریت ژورنال این امر به‌معنی صدور، نگه‌داری و انتقال بیت‌کوین از طرف مشتریان مدیریت سرمایه توسط بانک ملون است.

طبق گزارش منتشرشده، «واحد سرمایه‌ی دیجیتال» توسط مایک دمیسی (Mike Demissie) مدیریت می‌شود که گفته است برای انتقال، نگه‌داری و صدور رمزارز برنامه دارد‌.

مایک دمیسی می‌گوید: «پلتفرمی که ساخته‌ایم به تمامی سرمایه‌ها خدمات می‌دهند. این پلتفرم توسط عرضه و تقاضای مشتری جلو می‌رود و همچنین فعالیت‌های نظارتی را مد نظر می‌گیریم تا مطمئن شویم از سرمایه‌هایی پشتیبانی می‌کنیم که در بازاری خاص اجازه‌ی حضور دارند».

فهرستی از شرکت‌های تکنولوژی وجود که در حوزه‌ی امانی کار می‌کنند و بانک نیویورک ملون احتمالا با آن‌ها در مورد خدمات امانی کار خواهد کرد. دمیسی اعلام کرد که خدمات امانی بر شرکایی خارج از این بانک تکیه دارد؛ اما از بردن نام آن‌ها خودداری کرد. دمیسی گفت: «ما قطعا تمام آن [پلتفرم] را از صفر نمی‌سازیم».

به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های امریکا، نیویورک ملون در سیستم اقتصاد جهانی ریشه‌ی عمیقی دارد. انتشار گزارش اخیر نشانه‌ای از بازار «گاوی» است؛ چرا که ورود چنین سازمان ریشه‌دار و قدرتمندی به بازار رمز ارز از ریسک بیت‌کوین برای بسیاری از افراد می‌کاهد و نشان می‌دهد که قانون‌گذاری سفت‌وسخت در حوزه‌ی رمز ارز نامحتمل خواهد بود.

تصمیم اخیر بانک نیویورک ملون نشان از ورود جمعی سازمان‌ها به بازار رمز ارز و سرعت‌گرفتن روند پذیرش ارزهای دیجیتال دارد.

هنوز برای صحبت در مورد جبهه‌ی نهاد نظارتی آمریکا خیلی زود است، اما حرکت‌هایی مانند ورود بانک نیویورک ملون به حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، دلیلی برای جشن گرفتن مدافعان بیت‌کوین است. از سوی دیگر می‌توان امیدوار بود که برخورد دوستانه‌ی نهادهای نظارتی با بازار و وضع مقررات معقول ادامه‌دار باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات