افزایش چشمگیر درآمد کوالکام در سه‌ماهه‌ی اخیر

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درآمد کوالکام در سه‌ماهه‌ی اخیر به طرز چشم‌گیری افزایش یافته؛ اما این شرکت نگران کمبود جهانی تراشه در شش ماه آینده است.
تبلیغات

کوالکام، نتایج مالی سه‌ماهه‌ی اخیر را منتشر کرد که بسیار تحسین‌برانگیز هستند. براساس گزارش GSMArena، در بازه‌ی زمانی ماه اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰ که سه‌ماهه‌ی اول سال مالی تراشه‌ساز یادشده است، درآمدها ۶۲ درصد افزایش یافته و در همین ‌حال، سود خالص با افزایش ۱۶۵ درصدی از ۹۲۵ میلیون دلار به ۲۴۵۵ میلیون دلار رسیده است. بااین‌حال کریستینو آمون، مدیرعامل کوالکام، هشدار داد که این شرکت برای پاسخگویی به تقاضا در تکاپو و صنعت تراشه در شش ماه آینده، با کمبودی جهانی روبه‌رو است.

(برحسب میلیون دلار)

سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۱

سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۰

درصد تغییر

درآمد

۸۲۳۵

۵۰۷۷

۶۲ 

سود خالص

۲۴۵۵

۹۲۵

۱۶۵

تمامی تراشه‌های مورد استفاده در شرکت‌های بزرگ را کوالکام تأمین می‌کند؛ اما برای تولید آن‌ها‌ روی سامسونگ و شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان (TSMC) متکی است. بااین‌حال در شرایط همه‌گیری جهانی بیماری کووید ۱۹، کاربران برای دورکاری و دوری از حمل‌ونقل عمومی، خرید کامپیوتر و خودرو را آغاز کرده‌اند؛ در نتیجه تقاضای شرکت‌های فعال در صنایع مذکور برای تراشه افزایش یافته است.

آمون افزود با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌ها برای تأمین تقاضا روی تعداد انگشت‌شماری شرکت تراشه‌ساز متکی هستند، احتمالا مشکل محدودیت تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ رفع می‌شود.

اپل پیش‌تر گزارش کرده بود که به دلیل «دسترسی محدود به برخی قطعات»، اصلی‌ترین ارائه‌دهنده‌ی مودم‌ 5G در جهان یعنی کوالکام، در پاسخگویی به تقاضای آیفون 12 عملکرد ناموفقی دارد. جنرال موتورز که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است، تولید محصولات در سه کارخانه را به دلیلی مشابه کاهش می‌دهد. این دلیل، نبود قطعات کافی برای حفظ روند آهسته‌ی تولید است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات