افزایش ۶۲ درصدی درآمد ماینرهای بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۱

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار کوین‌دسک، درآمد ماینرهای بیت ‌کوین با افزایشی ۶۲ درصدی از دسامبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱، به حدود ۱٫۱ میلارد دلار آمریکا رسیده است.
تبلیغات

طبق گزارش کوین‌دسک، ماینرهای بیت‌کوین از دسامبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ درآمدی بالغ بر ۱٫۱ میلیارد دلار کسب کردند. این افزایش شدید حاصل از  افزایش قیمت بیت‌کوین از ۲۹,۰۰۰ به ۴۲,۰۰۰ دلار بود که در نیمه‌ی اول ماه و قبل از کاهش قیمت در دو هفته‌ی پایانی اتفاق افتاد و حاکی از فروش فوری بیت‌کوین ماینرها است.

 این ماه درآمد ماینرها بر حسب تراهش در ثانیه (TH/s)، پس از افزایش تا ۰٫۳۲ دلار در اوایل ماه، بیشتر در محدوده‌ی ۰٫۲ تا ۰٫۲۷ دلار در نوسان بود. درآمد حاصل از کارمزدهای شبکه در ماه ژانویه، ۱۱۶ میلیون دلار یعنی ۱۰ درصد از کل درآمد بود که نسبت به ماه قبل (۹٫۸ درصد)، افزایش جزئی داشت.

طبق داده‌های کوین‌دسک، کارمزد استخراج بیت‌کوین از ژانویه ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود رسیده ‌است. کارمزدها بر حسب دلار در ماه ژانویه کاملا نوسان داشت و میانگین آن از ۵ تا ۱۶ دلار متغیر بود.

قبل از سومین هاوینگ شبکه در ماه می گذشته، کارمزدها به‌عنوان درصدی از درآمد کل تا ماه آوریل روندی صعودی قوی داشته است. افزایش درآمد کارمزد برای حفظ امنیت شبکه مهم است؛ زیرا سوبسید بلاک بیت‌کوین هر چهار سال یک بار کاهش می‌یابد.

با وجود گفته‌ی متخصصان سرمایه‌گذاری از جمله اسکات مینراد (مدیر ارشد فناوری اطلاعات گوگنهایم) که می‌گوید قیمت بیت‌کوین فعلا خیلی زیاد است، ماینرها به‌طور مداوم در حال کسب درآمد هستند. در سرتاسر جهان استخراج کننده‌گان بیت‌کوین به خرید تجهیزات ماینینگ ادامه می‌دهند و دستگاه‌های ASIC را که سفارش داده بودند دریافت و نصب می‌کنند؛ زیرا به فکر توسعه‌ی بیشتر هستند.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات