احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا ۱۴۶ هزار دلار بنا به پیش بینی جی پی مورگان

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
بنا به پیش‌بینی جی پی مورگان، قیمت بیت‌کوین در درازمدت ممکن است تا ۱۴۶ هزار دلار افزایش پیدا کند.
تبلیغات

به‌گزارش بلومبرگ شرکت خدمات مالی «جی‌پی مورگان چیس» پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در درازمدت احتمالا تا ۱۴۶ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند.

بیت کوین با ارزش بازار (Market Cap) حدود ۵۷۵ میلیارد دلار درحال تبدیل شدن به کلاس جدیدی از سرمایه است. به‌عقیده‌ی گروهی از استراتژیست‌های جی پی مورگان به سرپرسی نیکولاس پانیگرتز اوغلو، برای اینکه بیت کوین بتواند با مجموع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طلا (از طریق صرافی‌ها و...) برابری کند، ارزش بازار آن باید ۴٫۵ برابر شود و درنتیجه قیمت هر بیت کوین به ۱۴۶ هزار دلار خواهد رسید. 

استراتژیست‌های جی پی مورگان البته عقیده دارند برای محقق شدن چنین چشم‌اندازی، قیمت بیت کوین دربرابر طلا باید ثبات بیشتری داشته باشد تا سرمایه‌گذاران شرکتی و موسسات مالی، انگیزه‌ی بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این رمزارز داشته باشند؛ فرایندی که ممکن است مدت زیادی به‌طول بینجامد.

در متن منتشر شده توسط جی پی مورگان آمده است:

خروج سرمایه از طلا به‌عنوان ارز جایگزین، نکته‌ی مثبتی برای بیت کوین در درازمدت خواهد بود. یکی شدنِ نوسان بیت کوین و طلا در آینده‌ی نزدیک بعید است و به‌نظر ما چندین سال طول خواهد کشید. این یعنی قیمت ۱۴۶ هزار دلاری، باید به‌عنوان تارگت بلندمدت درنظر گرفته شود و درنتیجه رسیدن به این قیمت در سال جاری واقع بینانه و پایدار نیست.

روز گذشته بیت کوین با کاهش ۱۷ درصدی قیمت، بزرگ‌ترین افت ارزش خود از ماه مارس سال گذشته تاکنون را تجربه کرد؛ هرچند تنها با گذشت یک روز و در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین برابر با ۳۳۵۰۰ دلار است و به رکورد تاریخی خود نزدیک می‌شود. چنین فراز و نشیب‌هایی نشان می‌دهند قیمت بیت کوین، بزرگ‌ترین رمز ارز جهان که تنها طی یک سال گذشته ۴ برابر شده است، همچنان پایدار نیست.

باگذشت زمان موسسات مالی و سرمایه‌گذاران نامدار بیشتری از «پول تودور جونز» گرفته تا «اسکات ماینرد» و «استن دراکنمیلر» علاقه‌ی خود به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را ابراز کرده‌اند. درحالی‌که به‌عقیده‌ی عده‌ای رمزارزها گزینه‌ای مناسب درمقابل پول بی‌پشتوانه و تورم به‌شمار می‌روند، مخالفان عقیده دارند افزایش قیمت بیت‌کوین حباب و ناشی از هجوم مردم عادی برای خرید و دستکاری قیمت توسط وال‌ها است.

چی پی مورگان درنهایت ارزش‌گذاری روی بیت‌کوین و تعیین پوزیشن در اوایل سال جاری میلادی را کار دشواری می‌داند. درحالی‌که نمی‌توان احتمال بالا رفتن قیمت تا ۵۰ یا ۱۰۰ هزار دلار ناشی از هیجان عمومی را نادیده گرفت، به‌عقیده‌ی استراتژیست‌های جی پی مورگان چنین قیمت‌هایی در سال جاری میلادی ناپایدار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات