درآمد ۵۴۰ میلیون دلاری اپل در اولین روز سال ۲۰۲۱

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل با اعلام کسب درآمد بالغ بر ۵۴۰ میلیون دلار در روز اول سال ۲۰۲۱ و رکوردشکنی اپ استور، از برخی سرویس‌های برجسته و پردرآمد تجلیل کرده است.
تبلیغات

با نگاهی مجدد به سال ۲۰۲۰، اپل اعلام کرد که بیشترین بارگیری در این سال را برنامه‌های Zoom و Disney + از آن خود کرده‌اند و بازی‌های اپ استور به محبوبیت فوق‌العاده‌ای در مقایسه با سالیان گذشته دست یافته‌اند. غول دنیای فناوری فاش کرد که توسعه‌دهندگان در سراسر جهان از زمان راه‌اندازی اپ استور در سال ۲۰۰۸ و بهره‌مندی از ارائه‌ی کالاها و خدمات دیجیتال در بستر این سرویس، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند. به گفته‌ی اپل، مشتریان اپ استور در بازه‌ی زمانی شب کریسمس تا سال نو میلادی ۱٫۸ میلیارد دلار هزینه صرف خرید کالاها و خدمات دیجیتال کرده‌اند که سهم عمده‌ی آن را تهیه‌ی بازی‌ تشکیل داده است.

به گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌های اپل، سال ۲۰۲۰ با تمام چالش‌ها، برای سرویس اپل موزیک کم‌نظیر بوده است و از قرار معلوم، بیش از ۹۰ درصد کاربران این سرویس در iOS 14 از ویژگی‌های جدیدی مانند «Autoplay» و «Listen Now» بهره گرفته‌اند و شواهد حاکی از آن است که تعامل لحظه به لحظه با متن موسیقی‌های اپل موزیک دو برابر شده است. اپل ادعا می‌کند برنامه‌ی اپل تی‌وی (Apple TV) اکنون در بیش از یک میلیارد نمایشگر و بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه در دسترس است. گفته می‌شود این مهم به دلیل راه‌اندازی برنامه‌ی مذکور در تلویزیون‌های هوشمند منتخب سونی، ال‌جی و ویزیو رقم خورده و ظاهرا ارائه در کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس نیز نقش بسزایی در محبوبیت این سرویس داشته است.

اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۱ با پخش فصل دوم سریال‌هایی همچون Dickinson،اServant و For All Mankind، محبوبیت سرویس پخش محتوای آنلاین خود را ارتقا دهد. همچنین فصل جدید دو سریال محبوب اپل یعنی See و The Morning Show در سال جاری میلادی پخش خواهد شد. محتوای اورجینال اپل به همین‌جا ختم نمی‌شود و انبوهی از سریال و فیلم‌های جدید، از جمله Palmer و Losing Alice در راه هستند. دو محتوای بسیار برجسته به نام‌های Cherry به کارگردانی برادران روسو و بازی تام هالند و فیلم قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon) به کارگرانی مارتین اسکورسیزی و بازی لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دنیرو، سال ۲۰۲۱ را هیجان‌انگیزتر از هر زمان دیگری برای کاربران اپل تی‌وی پلاس خواهد کرد.

سرویس Apple Books در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و به تبع آن، خانه‌نشینی مردم رشد چشمگیری در جذب مشترک جدید تجربه کرده است و اکنون هر ماه بیش از ۹۰ میلیون کاربر فعال را میزبانی می‌کند. اپل می‌گوید سرویس تراکنش مالی اپل پی (Apple Pay) در بیش از ۹۰ درصد فروشگاه‌های ایالات متحده، ۸۵ درصد فروشگاه‌های انگلیس و ۹۹ درصد از فروشگاه‌های استرالیا پشتیبانی می‌شود. در پایان، این شرکت موفقیت راه‌اندازی سرویس تناسب ‌اندام فیتنس پلاس را جشن گرفت و اهمیت ارائه روزنامه‌نگاری کلاس جهانی را از طریق سرویس اپل نیوز خاطرنشان کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات