با شیوع ویروس کرونا و به تبع آن، تغییر شیوهی زندگی، اغلب مردم کارهای خود را در خانه انجام میدهند و شواهد نشان میدهد گرایش به نرمافزار و بازی بیش از گذشته شده است. وبسایت اپلاینسایدر با استناد به برآوردهای جامعهی آماری Sensor Tower، گزارشی تدوین کرده است که بر اساس آن، اپ استور و گوگل پلی در روز کریسمس؛ در مجموع موفق به کسب درآمد ۴۰۷٫۶ میلیون دلاری شدهاند.
طبق گزارش یادشده، دارندگان آیفون و آیپد در روز کریسمس مبالغ هنگفتی برای خرید برنامه و بازی خرج کردهاند. اپ استور با رشد ۳۵٫۲ درصدی در مقایسه با بازهی زمانی مشابه در سال گذشته، توانسته است ۲۷۸٫۶ میلیون دلار درآمد کسب کند که رکوردی جدیدی برای این فروشگاه محسوب میشود. آمار مذکور باعث شده فروشگاه نرمافزاری اپل ۶۸٫۴ درصد از کل درآمد روز کریسمس را به خود اختصاص دهد. بزرگترین فروشگاه نرمافزاری دنیای اندروید نیز درآمده بیسابقهای داشته و با رشد ۳۳ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، موفق به کسب درآمد ۱۲۹ میلیون دلار شده است.
طبق تخمینهای Sensor Tower، مصرفکنندگان دو پلتفرم، در مجموع ۲۹۵٫۶ میلیون دلار برای تهیهی بازی گوشی هوشمند هزینه کردهاند که در مقایسه با کریسمس سال گذشته، ۲۷ درصد رشد نشان میدهد. در این میان، بازی Honor of King تنسنت که با نام Arena Valor نیز شناخته میشود، بیشترین درآمد جهانی را کسب کرده و Roblox با درآمد ۶٫۶ میلیون دلار، موفقترین بازی در ایالات متحده آمریکا بوده است. بیانیهی Sensor Tower به شرح زیر است:
چندی پیش، اپل به منظور کاهش تنش انحصارطلبی در بخش اپ استور قدم بزرگی برداشت و کارمزد آن را برای توسعهدهندگانی با درآمد سالانهی کمتر از یک میلیون دلار، از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش داد. ظاهرا این طرح تشویقی ۹۸ درصد از توسعهدهندگان اپ استور را شامل خواهد شد. گفته میشود از هفتهی پیش کوپرتینوییها طرح تشویقی یادشده را برای توسعهدهندگان به اجرا درآوردهاند؛ بنابراین اکثر قریب به اتفاق توسعهدهندگان در تعطیلات پیش رو درآمد بیشتری خواهند داشت.
نظرات