فروش بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی در سال ۲۰۲۰

یک‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی فروخته شده است. این اتفاق آخرین بار در سال ۲۰۰۸ رخ داد.
تبلیغات

خیلی‌ها بر این باور هستند که گوشی‌های هوشمند و به‌خصوص آیفون، به دوران کامپیوتر شخصی خاتمه داده‌اند.که این موضوع تا حدی واقعیت دارد. در سال ۲۰۰۸ فروش کامپیوتر شخصی به ۳۰۰ میلیون دستگاه رسیده بود؛ اما پس این آمار کاهش پیدا کرد و در سال ۲۰۱۹ به ۲۵۰ میلیون دستگاه رسید.

شیوع ویروس کرونا چالش‌های زیادی به وجود آورد و شرایط بازار کامپیوتر شخصی را تغییر داد. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که بازار کامپیوتر شخصی ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد می‌کند و می‌توان شاهد فروش ۳۰۰ میلیون دستگاه کامپیوتر در سال ۲۰۲۰ بود.

عوامل زیادی باعث رشد بازار کامپیوتر شخصی شد. کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان برای کار در منزل نیاز به دسکتاپ یا لپ‌تاپ جدید داشتند و این درخواست بالا باعث کاهش موجودی قطعات کامپیوتر در دنیا شد. شرکت‌های سازنده قطعات با درخواست بسیار زیادی روبه‌رو شدند و باید سریع‌تر قطعات را تأمین می‌کردند.

حالا تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۱ بازار کامپیوتر شخصی بزرگ‌تر می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند سیستم‌های کامپیوتری قدیمی خود را تعویض کنند و سیستم‌های جدیدی بخرند که دوربین بهتری دارند، از بلندگوهای بهتری بهره می‌برند و به 5G مجهز شده‌اند.

به ادعای تحلیگران، افزایش درخواست باعث خواهد شد تعداد تبلت‌ها ‌و کامپیوترهای شخصی فعال، در سال ۲۰۲۱ به ۱٫۷۷ میلیارد دستگاه برسد. این تعداد در سال ۲۰۱۹ به ۱٫۶۴ میلیارد دستگاه رسیده بود.

با این شرایط، باید گفت شایعه مرگ کامپیوتر شخصی فعلا به حقیقت تبدیل نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات