سازمان FCC شرکت ZTE را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا خواند

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت ZTE مانند هواوی، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود.
تبلیغات

بخش بزرگی از تجهیزات مرتبط با ارتباطات نسل جدید 5G در ایالات متحده توسط شرکت‌های چینی همچون هواوی و ZTE تأمین می‌شد؛ اما با کنار رفتن هواوی، ZTE یکی از بزرگ‌ترین رقبای خود را از دست داد. بااین‌حال به‌ نظر می‌رسد شرکت ZTE به عاقبت هواوی دچار خواهد شد و درنتیجه امکان فعالیت در ایالات متحده را از دست خواهد داد.

به ‌گزارش رسانه معتبر بلومبرگ، کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده (FCC)، اخیرا تأیید کرده است که برخی از ابزارها و تجهیزات شرکت ZTE امکان استفاده در زمینه جاسوسی اطلاعات دارند. در همین زمینه، مقام‌های FCC اعلام کردند که طی دو هفته آینده جلسه‌ای برگزار خواهد شد و در مورد آینده فعالیت شرکت ZTE در داخل خاک ایالات متحده تصمیم خواهند گرفت.

در جلسه‌ای که سازمان FCC در ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) برگزار می‌کند، مشخص خواهد شد که ورود کدام یک از تجهیزات ZTE به خاک ایالات متحده منع خواهد شد و حتی ممکن است عاقبتی مانند هواوی برای ZTE رقم بخورد؛ یعنی عدم امکان هرگونه فعالیتی در آمریکا. محصولاتی که ورودشان به ایالات متحده منع شده باشد در صورت موجود بودن در خاک ایالات متحده، جمع‌آوری خواهند شد.

مقام‌های ZTE احتمال استفاده از تجهیزات مرتبط با فناوری 5G این شرکت برای جاسوسی را رد کرده‌اند. در ماه ژوئن FCC تصمیم‌های اولیه را اتخاذ کرد تا شرکت ZTE در فهرست تهدید امنیت ملی آمریکا قرار گیرد.

در همین راستا، مقام‌های ZTE درخواست بازبینی تصمیم اتخاذشده را به FCC ارائه دادند و مقام‌های سازمان FCC در نظر گرفته‌اند طی جلسه‌ای که دو هفته آینده برگزار می‌شود، سرنوشت فعالیت شرکت ZTE را مشخص سازند. آجیت پای، مدیر سازمان FCC، طی ارسال ایمیلی گفت: «تصمیم اتخاذشده، قدم دیگری است که برای افزایش ضریب امنیت ملی ایالات متحده و کاهش خطر آسیب‌پذیری شبکه‌های ارتباطی آمریکا برداشته می‌شود.»

آجیت پای در توییتی جداگانه گفت شرکت ZTE این موضوع را انکار نکرده است که دولت چین با اعمال فشار به شرکت‌های چینی، آن‌ها را وادار می‌کند کدر محصولاتشان حفره‌ای ایجاد کنند تا دولت چین با استفاده از آن، امکان جمع‌آوری اطلاعات داشته باشد.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود می‌نویسد حذف و جمع‌آوری تجهیزات مرتبط با ارتباطات 5G دو شرکت بزرگ چینی یعنی هواوی و ZTE از خاک آمریکا، می‌تواند به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده آسیب مالی فراوانی بزند؛ به‌خصوص اگر این شرکت‌ها در حال استفاده از تجهیزات دو شرکت نامبرده باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات