فروش تراشه 5G به اپل برای کوالکام درآمد هنگفتی ایجاد کرده است

یک‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کوالکام ازطریق فروش تراشه 5G به اپل، در سه‌ماهه منتهی به ماه سپتامبر ۴٫۹۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.
تبلیغات

کوالکام سرمایه‌گذاری زیادی روی تولید تراشه 5G انجام داده و اکنون این بخش به سوددهی مناسبی رسیده است. در گزارش مالی این شرکت که مربوط به سه‌ماهه منتهی به ماه سپتامبر می‌شود، سود و میزان فروش این شرکت در مقایسه با سال گذشته بیشتر شده است.

البته کوالکام به محصول خاصی برای این افزایش درآمد اشاره نکرده است، اما به گزارش خبرگزاری رویترز، فروش چیپ 5G کوالکام به اپل سهم زیادی در افزایش درآمد این شرکت داشته است.

درآمد کوالکام در بخش فروش چیپ ۴٫۹۷ میلیارد دلار بوده است. قبلا پیش‌بینی‌شده بود این شرکت بتواند به درآمد ۴٫۵۹ میلیون دلار برسد. مدیر اجرایی کوالکام به این موضوع اشاره کرده است که درآمد این شرکت از مشتری‌های جدید کم بوده و بیشتر درآمد کوالکام از همکاری‌هایی بوده است که از قبل شکل گرفته‌اند.

به گفته‌ی کوالکام، در سه‌ماهه منتهی به ماه سپتامبر ۱۶۲ میلیون چیپ با قابلیت ارسال اطلاعات به شکل بی‌سیم راهی بازار کرده است.

تحلیلگران اعتقاد دارند درآمد کوالکام در سه‌ماهه بعدی به ۵٫۷۱ میلیارد دلار می‌رسد. البته خود کوالکام پیش‌بینی کرده است بتواند به درآمد ۶٫۲ تا ۶٫۸ میلیارد دلاری دست پیدا کند. انتظار می‌رود تا آخر سال ۲۰۲۰ این شرکت نزدیک به ۱۷۵ تا ۲۲۵ میلیون چیپ 5G راهی بازار کند. این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۱ تعداد چیپ‌های تولیدشده این شرکت به ۵۰۰ میلیون واحد برسد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که کوالکام برای فروش چیپ به هواوی، از دولت آمریکا در خواست مجوز کرده که هنوز واکنشی نشان نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات