کارت نقدی سامسونگ پی تابستان امسال رونمایی می‌شود

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود کارت نقدی سامسونگ پی با همکاری مشترک دو شرکت سامسونگ و SoFi به کاربران و علاقه‌مندان ارائه داده خواهد شد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد سامسونگ به‌دنبال عرضه کارت نقدی به‌نام سامسونگ پی است و احتمالا در تابستان امسال از آن رونمایی خواهد کرد. سانگ آن، یکی از مقامات بلندپایه سامسونگ و مرتبط با سامسونگ پی با ارسال پستی در حال توسعه بودن چنین خدماتی را تأیید کرد.

سانگ آن در پست بلاگ خود توضیح داد که سامسونگ پی در همکاری مشترک شرکت سامسونگ با شرکتی فعال در حوزه امور مالی به‌نام SoFi توسعه داده می‌شود و ویژگی‌های بسیاری را به مشترکان و کاربران ارائه خواهد داد. در پست بلاگ سانگ آن آمده است:

سامسونگ همچنین روی پلتفرمی برای گجت‌های قابل حمل کار می‌کند که امکان مدیریت امور مالی مرتبط با سامسونگ پی را به‌همراه دارد.

متاسفانه سانگ آن اطلاعات بیشتری از پلتفرم و کارت نقدی در حال توسعه سامسونگ ارائه نکرد و تنها گفت که جزئیات بیشتری از آن‌ها طی هفته‌های آینده توسط سامسونگ منتشر خواهد شد.

با عرضه سامسونگ پی، شرکت کره‌ای به جمع شرکت‌هایی همچون اپل خواهد پیوست که خدمات امور مالی نیز به کاربرانشان ارائه می‌دهند. اپل در اوت ۲۰۱۹ با همکاری گلدمن ساکس، کارت اعتباری به‌نام اپل پی را به علاقه‌مندان و کاربران محصولات خود معرفی کرد.

اپل پی درواقع کارتی با بدنه‌ای از جنس تیتانیوم است که البته حساب دیجیتالی نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتوان با استفاده از آن، تراکنش مالی انجام داد. در نسخه دیجیتالی کاربر می‌تواند حساب کاربری مخصوص به خود را به گوشی آیفون یا اپل واچ معرفی کند و هنگام خرید کالاهای مختلف، تنها با استفاده از گوشی آیفون یا اپل واچ، تراکنش مالی را انجام دهد.

در این میان گفته می‌شود که گوگل نیز در حالت توسعه کارت نقدی مخصوص خود است؛ اما هنوز نام آن مشخص نشده است. گویا کارت نقدی گوگل نیز همچون سامسونگ پی و اپل پی نرم‌افزاری خواهد داشت که تراکنش‌های مالی صورت‌گرفته توسط کاربر را به وی گزارش می‌دهد.

کارت نقدی که به آن کارت بانک نیز گفته می‌شود درواقع به دارنده آن اجازه دسترسی به حساب خود نزد مؤسسه‌ مالی مربوطه را می‌دهد تا امکان دسترسی الکترونیکی به موجودی حساب داشته باشد و اگر میزان خرید کاربر از موجودی وی بیشتر باشد امکان تراکنش مالی وجود نخواهد داشت.

برخلاف کارت نقدی، کارت‌های اعتباری به کاربر اجازه می‌دهند مبلغی فراتر از موجودی خود را هنگام تراکنش مالی بپردازد و سپس مبالغ بدهی خود به مؤسسه اعتباری را در انتهای ماه یا به‌صورت اقساطی پرداخت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات