سامسونگ در فصل اول 2020 بیش از ۴ میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه هزینه کرده است

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ می‌گوید در سه‌ماهه‌ی منتهی‌به ماه مارس ۲۰۲۰ بیش از ۴ میلیارد دلار در زمینه‌ی تحقیق و توسعه هزینه کرده است که ۱۰ درصد کل درآمد این فصل را شامل می‌شود.
تبلیغات

سامسونگ بامداد دهم اردیبهشت جدیدترین گزارش مالی خود را که به فصل اول سال ۲۰۲۰ مربوط می‌شد، منتشر کرد. در گزارش مالی سامسونگ دیدیم که این شرکت توانسته است در سه‌ماهه‌ی منتهی‌به ماه مارس امسال سود خالص ۳/۹۹ میلیارد دلار را کسب کند. همچنین طبق آمار رسمی، این شرکت در بازه‌ی زمانی موردبحث ۵۵/۳۳ تریلیون وون درآمد کسب کرده است. در فاصله‌ی یک هفته پس از انتشار گزارش مالی جدید، سامسونگ به‌تازگی جزئیاتی بیشتر در رابطه‌با هزینه‌های خود در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ منتشر کرده است.

به‌طور معمول شرکت‌ها قسمتی از درآمد خود را به فعالیت‌های حوزه‌ی تحقیق و توسعه (R&D) اختصاص می‌دهند و به‌نظر می‌رسد که سامسونگ نیز مبلغ درخورتوجهی را در سه‌ماهه‌ی نخست امسال در این حوزه خرج کرده است. آن‌طور که شرکت Yonhap Agency می‌نویسد، سامسونگ در بین ماه‌های ژانویه تا مارس امسال ۵/۳۶ تریلیون وون (معادل تقریبا ۴/۳۶ میلیارد دلار) در زمینه‌ی تحقیق و توسعه هزینه کرده است که رکوردی جدید به‌شمار می‌آید. بیشترین هزینه‌ی سامسونگ برای تحقیق و توسعه تا پیش از فصل اول ۲۰۲۰، به فصل اول ۲۰۱۸ مربوط می‌شد؛ کره‌ای‌ها در آن زمان ۵/۳۲ تریلیون وون برای تحقیق و توسعه هزینه کرده بودند.

عدد اعلام‌شده از سوی سامسونگ معادل ۹/۷ درصد از کل درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ است. در فصل اول سال گذشته، هزینه‌های تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ ۹/۶ درصد از کل درآمد شرکت را شامل می‌شد. سامسونگ رکورد دیگری نیز در زمینه‌ی تحقیق و توسعه به‌‌ثبت رسانده است؛ بر این اساس سامسونگ بیشترین هزینه‌ی ممکن را در زمینه‌ی تحقیق و توسعه در طول یک سال، متحمل شده است. این نخستین بار در تاریخ است که شرکتی در طول یک سال، ۲۰/۱۹ تریلیون وون در حوزه‌ی R&D خرج می‌کند.

سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا که در بازارهای مختلف به‌شکلی جدی فعالیت می‌کند، در بیانیه‌ی جدید گفته است که همچنان قصد دارد طبق برنامه‌ریزی پیشین خود، سرمایه‌گذاری روی بخش‌های مختلف و توسعه‌ی سرویس‌ها و محصولات متنوع را ادامه دهد. به‌نظر می‌رسد که دنیاگیری ویروس کرونا نتوانسته است برنامه‌های سامسونگ را در این حوزه آن‌چنان دست‌خوش تغییر کند. مؤسسه‌ی Yonhap Agency مدعی شده است که سامسونگ بیش از ۱۸۰ هزار پتنت (سند ثبت اختراع) در سراسر دنیا دارد که ۵٬۰۷۵ عدد از آن‌ها در کره و ۸٬۷۰۰ مورد نیز در ایالات متحده‌ی آمریکا ثبت شده‌اند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد هزینه‌های سامسونگ برای بخش تحقیق و توسعه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات