کارگرهای پروژه بازسازی ویلای جف بزوس ۱۶ هزار دلار جریمه روی دست او گذاشتند

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جف بزوس بعد از انجام پروژه‌ی بازسازی عمارتش در واشنگتن، مجبور به پرداخت جریمه‌ای بیشتر از ۱۶ هزار دلار شد.
تبلیغات

جف بزوس، مدیرعامل آمازون برای تبدیل یک موزه‌ به عمارت مسکونی در شهر واشنگتن، ۱۲ میلیون دلار هزینه کرده است. براساس گزارش‌ها مبلغ ۱۶ هزار و ۸۴۰ دلار از این رقم، مربوط به جریمه‌ی پارک در محل غیرمجاز است. این هزینه را کارگرانی که در این پروژه استخدام بوده‌اند، روی دست بزوس گذاشته‌اند.

به گزارش ورج، جف بزوس این عمارت را ۲۳ میلیون دلار خریده است. WUSA9 با بررسی مدارک دپارتمان فعالیت‌های عمومی واشنگتن به این نتیجه رسیده که این دپارتمان ۵۶۴ برگ جریمه‌ی پارک در محل غیرمجاز در خیابان‌هایی که عمارت بزوس در آن‌ها قرار گرفته صادر کرده است. این جریمه‌ها در ماه اکتبر ۲۰۱۶ و بعد از تاریخی که بزوس مالکیت این عمارت را به دست آورده صادر شده‌اند. روند صدور این جریمه‌ها اکتبر ۲۰۱۹ و در زمانی‌که پروژه‌ی عمارت جف بزوس به پایان رسید، متوقف شده است. براساس بررسی‌های WUSA9، رقم کلی جریمه‌های صادر شده در این بازه‌ی زمانی به ۱۸ هزار دلار رسیده است.

دپارتمان وسایل نقلیه‌ی موتوری هم با بررسی قبض‌های جریمه‌ی این دوره‌ی سه ساله به مبلغ ۵ هزار و ۶۰۰ دلار جریمه‌ی پرداخت نشده توسط کارگران پروژه‌ی جف بزوس رسیده است. این جریمه‌ها در نهایت پرداخت شده‌اند.

براساس این گزارش، بیشتر جریمه‌ها به دلیل عدم توجه به هشدارهای پارک ممنوع در محل‌های مختلف خیابان‌های منتهی به عمارت بزوس صادر شده‌اند. در بعضی موارد وسایل نقلیه به دلیل سد کردن پیاده‌رو یا محل‌های مخصوص عبور افراد معلول جریمه شده‌اند.

شبکه‌ی خبری WUSA9 اعلام کرد به دلیل اینکه همه‌ی پیمانکارهای حاضر در پروژه‌ با جف بزوس قرارداد عدم افشای جزییات امضا کرده‌اند، نمی‌توان مطمئن شد که تمام جریمه‌های ثبت شده در این مدت به‌نام کارگران عمارت او بوده‌اند. البته یک منبع ناشناس به این شبکه گفته یکی از پیمانکارهای اصلی پروژه «محل پارک خارج از سایت اصلی» برای پارک کردن وسایل نقلیه‌ی شرکت خود ایجاد کرده که بخشی از جریمه‌ها را به بار آورده است.

عملیات بازسازی این عمارت تا پیش از ژانویه‌ی ۲۰۲۰ تقریبا به پایان رسید. جف بزوس در این ماه میزبان یک مهمانی خصوصی بود که به افتخار سالگرد تأسیس کلاب Alfalfa برگزار شد. بیل گیتس، جرد کوشر داماد و ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ و بن استیلر بازیگر مشهور از  جمله مهم‌ترین مهمان‌های این مهمانی بودند که مشخص نیست وسایل نقلیه‌ی خود را در چه محلی پارک کرده‌اند.

جف بزوس با سرمایه‌ای حدود ۱۲۹/۵ میلیارد دلاری، ثروت‌مندترین فرد جهان است. هفته‌ی گذشته و بعد از انتشار گزارش درآمد مالی شرکت آمازون و به لطف افزایش ارزش سهام این شرکت، در کم‌تر از ۱۵ دقیقه، ۱۳/۲ میلیارد دلار دیگر به دارایی خود اضافه کرد.

آمازون در سال ۲۰۱۸ هیچ مالیاتی به دولت آمریکا پرداخت نکرد. مبلغ جریمه‌های پارکینگ ثبت شده در پروژه‌ی بزوس در اختیار دولت فدرال واشنگتن قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات