عملکرد آمازون طی زمستان ۲۰۱۹ از پیشبینی خوشبینترین کارشناسان نیز بالاتر بود
آمازون روز گذشته گزارش مالی مربوطبه سهماههی اول سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد که نشان میداد این شرکت موفق شده تا عملکردی فراتر از انتظارات بهترین تحلیلگران والاستریت ارائه کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که شتاب افزایش درآمد این شرکت تا حدودی کاهش یافته، حال آنکه سود آمازون افزایشی شگرف را تجربه کرده است. براساس اطلاعات ارائهشده، درآمد آمازون با افزایش ۱۶.۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، عنوان کمترین رشد درآمد از سال ۲۰۱۵ به این سو را کسب کرده است. آمازون موفق شده است طی زمستان ۲۰۱۹ درآمدی ۵۹.۷ میلیارد دلاری کسب کند.
براساس اطلاعات ارائهشده، سود خالص کسبشده توسط آمازون به رقم ۳.۶ میلیارد دلار رسیده است که رکوردی جدید برای این شرکت محسوب میشود. بخش بزرگی از سود کسبشده توسط آمازون را باید مرهون سرویسهای آنلاین نظیر تبلیغات و همچنین سرویسهای ابری این شرکت خواند. سود عملیاتی کسبشده توسط آمازون ۴.۴ میلیارد دلار گزارش شده است. حاشیهی سود آمازون از ۳.۸ درصد زمستان ۲۰۱۹ به ۷.۴ درصد در سال جاری رسیده است که نشان از تاثیر بالای بخشهایی نظیر سرویسهای ابری و همچنین تبلیغات دارد. این سرویسها با وجود فروش کم، سود سرشاری عاید آمازون میکنند.
یکی از درخشانترین بخشهای آمازون که رشدی شگرف تجربه کرده، سرویسهای ابری این شرکت هستند که افزایش فروش ۴۱ درصدی را تجربه کردهاند.
آمازون همچنین پیشبینی خود از درآمد و سود کسبشده طی سهماههی جاری را ارائه کرده که براساس آن انتظار دارد تا سود خالص ۲.۶ میلیارد دلاری را از سود عملیاتی ۳.۶ میلیارد دلاری کسب کند. اصلیترین دلیل برای کاهش سود و درآمد کسبشده توسط گوگل را باید در سرمایهگذاری عظیم این شرکت جستوجو کرد.
از دیگر آمارهای ارائهشده توسط آمازون باید به داشتن ۳۰ میلیون مشترک فعال ماهیانه برای سرویس اشتراکی فایر تیوی اشاره کرد.