سقوط ارزش سهام لیفت بعد از اعلام عرضه عمومی سهام اوبر

یک‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ارزش سهام لیفت بعد از اعلام رسمی عمومی شدن سهام اوبر به پایین‌تر سطح خود رسید و پیش‌بینی می‌شود رقابت این دو شرکت در آینده بیشتر شود.
تبلیغات

ارزش سهام لیفت بعد از اعلام رسمی عمومی شدن سهام اوبر به پایین‌ترین مقدار خود رسید، موضوعی که پیش از این تحلیل‌گران وال‌استریت بابت آن ابراز نگرانی کرده بودند. روز جمعه ارزش سهام لیفت با کاهش ۶.۱ درصدی به قیمت ۵۸.۲۸ دلار به ازای هر سهم رسید. دن ایوز، تحلیل‌گر Wedbush می‌گوید:

سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه‌ی عمومی سهام اوبر و تأثیر آن روی لیفت ابراز نگرانی کرده بودند و ما نیز پیش‌بینی کرده بودیم که بعد از اعلام رسمی این موضوع، سهام لیفت تحت فشار قرار بگیرد.

لیفت قیمت هر سهم خود را اواخر ماه مارس، ۷۲ دلار قیمت‌گذاری کرده بود و با قیمت ۸۷.۲۴ دلار برای معاملات بازگشایی شد. اما در دومین روز معاملاتی ارزش آن به مبلغی پایین‌تر از عرضه‌ی اولیه‌ی آن رسید.

lyft share

با اینکه مدت زمان زیادی از عمومی شدن لیفت نمی‌گذرد اما عملکرد ضعیف آن، نگرانی شرکت‌های بزرگ فناوری که قصد دارند در سال جاری میلادی سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کنند تشدید خواهد کرد. تحلیل‌گران HSBC می‌گویند:

ما در آینده افزایش ارزش سهام لیفت را پیش‌بینی می‌کنیم اما مطمئنا لیفت با مسیر پر دست‌اندازی مواجه خواهد شد. لیفت با رویکرد نگه داشتن سهام و رساندن ارزش سهام به ۶۰ دلار تلاش می‌کند شرایط را بهبود دهد. اوبر تیم مدیریتی جدیدی دارد که برای افزایش ارزش سهام این شرکت در بازار تلاش می‌کنند و در آینده شاهد افزایش رقابت میان این دو شرکت خواهیم بود.

در حال حاضر تحلیل‌گران وال‌استریت رویکردی محتاطانه نسبت به سهام لیفت دارند. به‌طوری‌که در نظرسنجی بلومبرگ از تحلیل‌گران، چهار نفر به خریدن سهام لیفت رأی داده بودند، ۶ نفر معتقد بودند سهام‌داران باید سهام خود را نگهدارند و تنها یک نفر از آن‌ها گزینه‌ی فروختن سهام لیفت را انتخاب کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات