سود ۱۰۷ میلیون دلاری اسپاتیفای با بهره‌گیری از ۲۰۷ میلیون مشترک فعال ماهیانه

پنج‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای برای اولین‌بار در تاریخ فعالیت خود از کسب سود عملیاتی ۱۰۷ میلیون دلاری خبر داد. ضمنا آخرین آمارها از ۲۰۷ میلیون مشترک فعال ماهیانه خبر داده است.
تبلیغات

اسپاتیفای گزارش مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که براساس آن، این شرکت موفق شده برای اولین‌بار در تاریخ خود به سود عملیاتی ۱۰۷ میلیون دلاری دست پیدا کند. آمارهای ارائه‌شده توسط اسپاتیفای نشان از این دارد که این شرکت طی پاییز ۲۰۱۸ موفق شده تا به آمار ۲۰۷ میلیون مشترک دست یابد که از این تعداد ۹۶ میلیون مشترک جزو افرادی هستند که ماهیانه آبونمان مربوط‌به عضویت در اسپاتیفای را پرداخت می‌کنند. همچنین ۱۱۶ میلیون نفر از کاربران نیز اسپاتیفای را با وجود تبلیغات به‌صورت رایگان مورد استفاده قرار می‌دهند. اسپاتیفای در حالی به عدد ۲۰۷ میلیون مشترک دست یافته که تابستان ۲۰۱۸ از وجود ۱۹۱ میلیون مشترک خبر داده بود. همچنین این سرویس در حالی به آمار ۹۶ میلیون مشترک پولی دست یافته که نزدیک‌ترین رقیب سرویس استریم موسیقی‌اش که اپل موزیک است، تنها ۵۰ میلیون مشترک پولی دارد.

اسپاتیفای موفق شده تا در پاییز ۲۰۱۸ به درآمد ۱.۷ میلیارد دلاری دست یابد که حاصل آن سود عملیاتی ۱۰۷ میلیون دلاری است و درواقع اولین سود عملیاتی در تاریخ اسپاتیفای را رقم زده است. اسپاتیفای در حالی موفق شده تا به سود عملیاتی ۱۰۷ میلیون دلاری دست یابد که طی پاییز ۲۰۱۷ ضرر ۹۹ میلیون دلاری برای این شرکت رقم خورده بود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای افزایش رشد تعداد کاربران اسپاتیفای را باید در ورود به بازار‌های جدیدی دنبال کرد که در نوامبر سال جاری اتفاق افتاد. اسپاتیفای طی ماه نوامبر به ۱۳ بازار جدید در شمال آفریقا و خاورمیانه وارد شد. اسپاتیفای اخیرا فعالیت خود در حوزه‌ی تولید و انتشار پادکست‌ را نیز قوت بخشیده است، به‌طوری‌که علاوه‌بر تصاحب گیملت به‌عنوان یک تولیدکننده برتر پادکست، تولید پادکست را نیز در دستور کار قرار داده است. اسپاتیفای در نظر دارد تا علاوه‌بر تصاحب گیملت و آنچور، ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار نیز برای تصاحب چندتولیدکننده‌ی پادکست دیگر هزینه کند تا بدین‌ترتیب پادکست را به‌عنوان یک استراتژی اصلی برای رشد در پیش بگیرد.

اسپاتیفای به‌نوعی در حال در پیش گرفتن سیاستی است که نتفلیکس در زمان رشد از آن پیروی کرد. با رشد هرچه بیشتر اسپاتیفای، استودیوهای تولید موسیقی در پی افزایش سهم خود از درآمد این شرکت خواهند بود و ازاین‌رو اسپاتیفای در تلاش است تا با تولید پادکست و تصاحب شرکت‌هایی از این دست، تولید محتوای اختصاصی را در دستور کار قرار دهد و از این‌رو محتوای خود را نیز برای درامدزایی در پلتفرم خود داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات