افزایش سود ال جی در تابستان ۲۰۱۸ به واسطه کاهش ضرردهی بخش موبایل

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
تغییر استراتژی ال‌جی در بخش Mobile Communication، منجر به کاهش زیان‌دهی مالی شرکت در این بخش و در فصل سوم ۲۰۱۸ شد.
تبلیغات

ال‌جی طبق سنت همیشگی خود، در آخرین پنچ‌شنبه‌ی ماه اکتبر، گزارش مالی خود را منتشر کرد. ال‌جی موفق شده تا در فصل سوم ۲۰۱۸، رقم فروش ۱۳.۷۶ میلیارد دلاری و سود عملیاتی ۶۶۷.۷ میلیون دلاری را به نام خود ثبت کرد. 

براساس گزارش منتشر شده، درآمد ال‌جی در سه‌ماهه‌ی سوم نسبت به سایر فصل‌ها، بیشتر بوده است. درآمد ال‌جی در فصل سوم ۲۰۱۸ نسبت به فصل دوم، افزایش ۲.۷ درصدی را از خود نشان می‌دهد. همچنین براساس گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۸ ال‌جی،‌ درآمد عملیاتی این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۷، در حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است.

ال جی

سود عملیاتی ۶۶۸ میلیون دلاری ال‌جی در این فصل، بالاترین رقم سود شرکت کره‌ای نسبت به سایر فصل‌های ۲۰۱۸ است. در بین بخش‌های مختلف محصولات ال‌جی، بخش Mobile Communication، انگشت‌نمای سایر بخش‌ها است.با توجه به کاهش تقاضای جهانی گوشی‌های هوشمند و افزایش رقابت بازار، ابن بخش تنها دپارتمانی است که با رقم فروش ۱.۸۲ میلیارد دلاری، زیان‌دهی مالی قابل‌توجهی برابر ۱۳۰.۵ میلیون دلار را به ثبت رسانده است.

سال گذشته‌ی میلادی، ال‌جی متوجه اشتباهات خود در بخش Mobile Communication شد و برای حل و فصل آن، مدیریت این دپارتمان را تغییر داد. پیشتر گفته شده بود که ال جی مدیران بخش‌های موبایل و فناوری خود را تغییر داد. این تغییر، به‌صورت موثری در استراتژی‌های فروش در بازار و همچنین در بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت تاثیرگذار بود. خبرهای خوب این است که زیان‌دهی عملیاتی بخش Mobile Communication رو به کاهش گذاشته است و پیش‌بینی می‌شود که در طول فصل تعطیلات آینده‌، میزان فروش ال‌جی در بخش گوشی‌های هوشمند افزایش یابد. ال‌جی انتظار دارد که گوشی هوشمند ال‌جی وی ۴۰ تین‌کیو بتواند باعث بهتر شدن وضعیت این بخش شود و سود مالی بیشتری برای ال‌جی ایجاد کند.

سایر بخش‌های ال‌جی، بین ماه‌های ژوئیه و سپتامبر عملکرد خوبی داشتند. بخش Home Appliance & Air Solution  سودی در حدود ۳۶۵ میلیون دلار از در آمد ۴.۳۳ میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است. بخش Home Entertainment نیز به فروشی بیش از ۳.۳۱ میلیارد درلا دست یافته است. بخش فروش Vehicle Components، هر سال افزایش سود ۴۱ درصدی و هر فصل افزایش سود ۳۵ درصدی را به نام خود ثبت می‌کند. اما در فصل سوم ۲۰۱۸، برای اولین بار میزان فروش این بخش به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید مربوط به پروژ‌ه‌ی جدید ال‌جی، کاهش یافت و در مجموع زیان‌دهی مالی ۳۸ میلیون دلاری را به ثبت رساند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات