گزارش مالی ال جی در فصل دوم ۲۰۱۸، حکایت از رکوردشکنی در کسب سود دارد

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با وجود رقابت شدید بازار گوشی‌های هوشمند و زیان عملیاتی ال‌جی در این بخش، گزارش‌ مالی فصل دوم ال‌جی، رکورد فروش خوب محصولات این شرکت را نشان‌ می‌دهد.
تبلیغات

پایان ماه جولای (اوایل مردادماه)‌، سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد و برخی شرکت‌ها، گزارش‌های مالی فصل دوم خود را منتشر می‌کنند. با توجه به گزارش مالی فصل دوم  ال‌جی، این شرکت با ۲۷ میلیارد دلار بالاترین درآمد جهانی ۶ ماه‌ی اول سال خود را ثبت کرده است.

ال جی

البته در بخش ارتباطات تلفن همراه، با توجه به وضعیت راکد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند و رشد بسیار کند بازار، LG گزارش مطلوب و چشمگیری را منتشر نکرده است. در بخش ارتباطات موبایل شاهد زیان عملیاتی و کاهش فروش در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ هستیم. با توجه به اعداد و ارقام، میزان فروش گوشی‌های هوشمند بین ماه‌های مارس و ژوئن ۱.۹۲ میلیارد دلار ثبت شده و بدین معنی است که ال‌جی حدود ۱۷۱.۹۵ میلیون دلار زیان عملیاتی در این بازه‌ی زمانی در بخش ارتباطات تلفن همراه گزارش کرده است. دلیل اصلی بروز این مساله، کاهش فروش گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده در امریکای لاتین و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش بازاریابی در حمایت و پشتیبانی از گوشی‌های پرچمدار جدیدی همچون ال‌جی وی ۳۵ تین‌کیو (LG V35 ThinQ) و ال‌جی جی‌۷ تین‌کیو (LG G7 ThinQ) است.

البته دورنما و چشم‌انداز سه‌ماهه‌ی بعدی نیز، چندان جالب‌توجه به‌نظر نمی‌رسد. از یک طرف ال‌جی با بازاری راکد مواجه است که میزان تقاضای خرید گوشی‌های هوشمند در آن پایین است و از سوی دیگر رقبای بازار، محصولات جدید خود را معرفی می‌کنند. ال‌جی برای کنار آمدن با این مسایل قصد دارد پلتفرم و فعالیت‌های ماژولار خود را تقویت کند. 

شرکت کره‌ای امیدوار است بتواند یک گزارش مالی قوی برای پاییز منتشر کند و وضعیت فروش ال‌جی نه تنها در حالت اضطرار قرار نگیرد، بلکه سود و درآمد خوبی را ثبت کند. باید دید گوشی ال‌جی وی ۴۰ می‌تواند چنین فضایی را ایجاد کند یا خیر. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات