Foursquare برای گسترش پلتفرم فناوری مکان‌یابی، ۳۳ میلیون دلار سرمایه جذب می‌کند

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
Foursquare به‌عنوان یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های اطلاعات مکان‌ها در دنیای شناخته می‌شود و سرویس‌های آن توسط شرکت‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تبلیغات

شاید کاربران عادی، فوراسکوئر را تنها با اپلیکیشن و سرویس‌های اطلاع‌رسانی مکانی یا اپلکیشین جانبی‌اش یعنی Swarm بشناسند. درحالی‌که شرکت‌های بزرگی همچون اسنپ‌چت، اوبر و حدود ۱۲۰ هزار شرکت دیگر، از مشتریان این سرویس هستند. همین حجم بالای درخواست‌ها و خدمات قابل ارائه، باعث شده تا این شرکت آمریکایی افق‌های روشنی را برای رشد و گسترش خود ببیند.

فوراسکوار یک شرکت نیویورکی با سابقه‌ی کار ۹ ساله است که روز گذشته،‌ خبر جذب سرمایه در سری F سرمایه‌پذیری خود را علنی کرد. آن‌ها در این سری ۳۳ میلیون دلار سرمایه جذب خواهند کرد. شرکت‌هایی همچون Simon Ventures، Naver و Union Ventures در این سرمایه‌گذاری حضور خواهند داشت. جذب ۲۵ میلیون از این سرمایه در جمعه‌ی گذشته محقق شد و شرکت امیدوار است هشت میلیون سرمایه‌ی دیگر تا پایان سال جاری به آنها پرداخت شود.

Foursquare آخرین بار در سال ۲۰۱۶ جذب سرمایه داشت و این سرمایه‌پذیری جدید، چند ماه مانده به سالگرد ۱۰ سالگی این شرکت انجام می‌شود.

جف گلوک مدیرعامل فوراسکوئر می‌گوید این شرکت از سرمایه‌ی جدید برای بهبود محصولات خود استفاده خواهد کرد؛ به‌علاوه، گسترش تیم مهندسی و سرمایه‌گذاری دوبرابری روی بخش تحقیق و توسعه نیز در برنامه‌های هزینه‌کرد این سرمایه قرار دارند. تمامی این برنامه‌های در جهت تسهیل فرآیندهای هزینه کردن و خرید آفلاین مشتریان در دنیای است که ۹۰ درصد از خریدها را شامل می‌شوند.

رفع فیلتر Swarm و Foursquare

گلوک در یک پست وبلاگی در این مورد نوشت:

در یک دهه‌ی گذشته، ما شرکتی را ساختیم که اکنون به‌عنوان شریک طلایی بسیاری از پیشگامان صنعت فناوری در بحث مکان‌یابی شناخته می‌شود. ما از یک اپلیکیشن مخصوص مصرف‌کننده به پلتفرم پیشگام در بحث مکان‌یابی تبدیل شده‌ایم. راهکارهای ما برای هزاران خرده‌فروش، گروه‌های رستورانی،‌ ناشر، توسعه‌دهنده، شرکت‌های تبلیغات دیجیتال و بسیاری موضوعات دیگر به‌صورت خدمات رسانه‌ای، تجاری و نرم‌افزار به‌عنوان سرویس ارائه می‌شود.

تمرکز اپلیکیشن فوراسکوئر به کشف مکان‌های جدید و تبدیل شدن به موتور جستجو تغییر کرده است

نکته‌ی قابل توجه این است که Foursquare اخیرا یک تغییر ساختاری داشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۶ جشن ۵۰ میلیون کاربر ماهانه و ۱۰ میلیارد اعلام موقعیت را برگزار کرد. این نقاط عطف آماری، کمی پس از یک تغییر در ساختار سرویس‌ها رخ داد. آن‌ها در یک تصمیم‌گیری داخلی پیووت در مسیر اپلیکیشن را تایید کردند. در نتیجه‌ی این چرخش عملکرد، تمرکز اپلیکیشن به‌جای امتیاز و برچسب دادن به کاربران به‌خاطر رفتن به مکان‌های مختلف، به کشف بناها و مکان‌های جدید در شهرها تبدیل شد. در نتیجه آن‌ها سرویسی با نام Foursquare city guide به‌صورت یک موتور جستجو راه‌اندازی کردند.

سرویس جدید به‌جای تمرکز روی اشتراک‌گذاری مکان‌‌ها،‌ پیشنهاد‌های شخصی افراد را بر اساس ساعت روز، تاریخچه‌ی حضور در محل، مشخصات ارائه‌شده، گروه‌های دوستان و فاکتورهای دیگر ارائه می‌کند. این سرویس جدید به‌نوعی مکمل سرویس سوارم نیز خواهد بود. سوارم که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است، نوعی تاریخچه‌ی شخصی از مکان‌هایی که شخص حضور داشته است، ثبت می‌کند.

لازم به ذکر است اپلیکیشن‌های سوارم و فوراسکوئر در حال حاضر بخش کوچکی از فعالیت‌های این شرکت هستند. این شرکت در ابتدای سال ۲۰۱۷ سرویس Pilgrim را به‌عنوان یک SDK برای ارسال پیام‌ بر اساس موقعیت مکانی و زمانی ارائه کرد. این سرویس به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های دیگر امکان می‌داد تا با ترکیبی از سیگنال‌هایی همچون GPS، مثلث‌سازی برج‌های مخابراتی، قدرت سیگنال مخابراتی و شبکه‌های وای‌فای اطراف، بدون نیاز به تایید حضور کاربر، موقعیت او را حدس بزنند.

سرویس دیگر این شرکت، place Insights است که چند سال پیش عرضه شد. این سرویس توانایی درک حرکت گوشی‌های موبایل در ۱۰۰ میلیون مکان دنیای واقعی را دارد. سرویس بعدی، Pinpoint است که به‌عنوان یک سرویس تبلیغات دیجیتال بر اساس موقعیت فعالیت می‌کند. Attribution سرویسی است که یک ارتباط بین سرویس‌های تبلیغات دیجیتال و الگوهای ترافیک آفلاین برقرار می‌کند. آخرین نسخه از این سرویس بیش از ۵۰۰ فاکتور متنوع را در نظر می‌گیرد. از میان این فاکتورها می‌توان تاریخچه‌ی بازدید، سال، روز هفته، فاصله تا فروشگاه و کاربری پلتفرم و اپلیکیشن را نام برد.

درآمد اصلی این شرکت از طریق فروش خدمات به سازمان‌های دیگر است

یکی از آخرین خدمات و محصولات این شرکت، نسخه‌ای استارتاپی از Places api بوده که با تمرکز روی استارتاپ‌ها، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و شرکت‌های کوچک تا متوسط عرضه شده است. این سرویس علاوه‌بر دسترسی به اطلاعات مکانی، اجازه‌ی دسترسی به تصاویر، نکات، نظرات و جزئیات ۱۰۰ میلیون مکان در پایگاه داده‌ی فوراسکوئر در این API را فراهم می‌کند.

موفقیت سرویس‌های گفته‌شده همگی تاییدی بر پیشرفت‌های این شرکت هستند. به‌عنوان مثال سرویس پین‌پوینت بیش از نیمی از شرکت‌های فهرست مشهور Ad Age 100 را در میان مشتریان خود دارد. شرکت‌هایی همچون دیزنی،‌ ساب‌وی، پانرا برد، تی‌جی‌ایکس، والمارت، ای‌تی اند تی، سیتی‌بانک و آفیس دیپو از داده‌ها و ابزارهای کنترل رفتار این سرویس استفاده می‌کنند. در سه سال گذشته، درآمد این سرویس به‌صورت سالانه ۵۰ درصد افزایش داشته و رشد کلی آنها در سه سال به ۴۹۱ درصد رسیده است.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی در گوگل مپ

گلوک در ادامه‌ی پست وبلاگی خود نوشت:

مکان‌یابی هنوز جنبه‌های حل‌نشده‌ی متنوعی دارد. ما همیشه در حال بهبود درکمان از این موضوع و کشف چگونگی دیدن جهان از چشم‌انداز یک گوشی هوشمند هستیم. ما پوشش خود در مناطق بسیار متراکم را بهبود خواهیم داد و همچنین بازدیدهای کوتاه کاربران از مکان‌ها را نیز تشخیص خواهیم داد.

در حال‌ حاضر فوراسکوئر از طریق سرویس Pilgrim حدود ۳ میلیارد بازدید از اماکن را در ۱۵۰ مکان مختلف در طول یک ماه ردگیری می‌کند. این آمار از ۲۵ میلیون کاربر از سرتاسر جهان دریافت می‌شود. در مورد آمار خدمات نیز این شرکت ماهانه برای یک میلیارد کاربر از طریق مشتریان متعددش، خدمات مکان‌یابی ارائه می‌کند. این شرکت در حال حاضر حدود ۳۰۰ کارمند در دفاتر متعدد خود در سان‌فرانسیسکو، شیکاگو، لس‌آنجلس و سنگاپور دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات