توئیتر با فوراسکوار برای ثبت موقعیت مکانی توئیت‌ها همکاری می‌کند

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توئیتر درصدد همکاری با فوراسکوار به‌منظور اضافه کردن موقعیت مکانی به توئیت‌ها است. اضافه شدن این ویژگی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توئیتر در مسیر پیشرفت است، چراکه توئیتر معتقد است چنین قابلیتی سرویس توئیتر را بسیار کاربردی‌تر می‌کند.
تبلیغات

به گزارش بیزینس‌اینسایدر، توئیتر درصدد همکاری با فوراسکوار برای اضافه کردن قابلیت موقعیت مکانی به توئیت‌های پست شده توسط کاربران است. توئیتر می‌توانست قابلیت‌هایی دیگری را نیز برای جلب نظر کاربران جدید و جذاب‌تر کردن سرویس خود عرضه کند، اما چه‌چیز منجر به تصمیم توئیتر برای همکاری با فوراسکوار و استفاده از قابلیت ثبت موقعیت مکانی توئیت‌ها شده است؟

شاید اصلی‌ترین دلیل برای اتخاذ چنین تصمیمی از سوی توئیتر، ظهور سرویس اجتماعی نوپایی چون Yik Yak باشد. کاربران سرویس ییک‌یک می‌توانند پست‌هایی را موسوم به یَک منتشر کنند که از قابلیت ثبت موقعیت مکانی برخوردار است. هر کاربر می‌تواند یَک‌های پست شده در شعاع ۱۶ کیلومتری خود را ببیند و این قابلیت منجر به محبوبیت این سرویس شده است. ییک‌یک ساختاری شبیه توئیتر دارد، با این تفاوت که کاربران در فاصله‌ی ۱۶ کیلومتری از همدیگر قادر به دیدن پست‌های به اشتراک‌گذاشته شده هستند. این سرویس که در قالب اپلیکیشن اندروید و iOS فعالیت می‌کند، رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و توانسته سرمایه‌ای ۶۲ میلیون دلاری را از جانب سکویا، سرمایه‌گذاری اصلی سرویس واتس‌اَپ جلب کند. با توجه به اینکه سرویس توئیتر و ییک‌یک شباهت بسیاری با یکدیگر دارند، اضافه شدن قابلیت شناسایی موقعیت مکانی به توئیتر، می‌تواند قدرت توئیتر را بیشتر کند.

هنوز اطلاعاتی در مورد جزئیات همکاری فوراسکوار و توئیتر و همچنین نحوه‌ی بهره‌گیری این قابلیت ارائه نشده است، اما به‌نظر می‌رسد باید در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۵ میلادی در انتظار ارائه‌ی این سرویس باشیم.

توئیتر به تازگی نمونه‌های پیش‌نمایش ایده‌های خود را برای اضافه شدن به توئیتر نمایش داده بود. یکی از ایده‌ها که البته کامل نبود، سازمان‌دهی توئیت‌ها براساس موقعیت مکانی انتشارشان بود. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، کاربر می‌تواند با کشیدن پین مخصوص روی نقشه، توئیت‌های ارسال شده در آن موقعیت مکانی را مشاهده کند.

TwitterFoursquare

با توجه به ماهیت خبررسانی توئیتر، استفاده از این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات