ورود صنایع بزرگ مالزی به فناوری بلاک‌ چین

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دولت مالزی قصد دارد با ورود فناوری بلاک‌چین به صنایع انرژی تجدیدپذیر، روغن پالم و سرمایه‌گذاری اسلامی میزان بهره‌وری و شفافیت را گسترش دهد.
تبلیغات

دولت مالزی به دنبال استفاده از راه حل‌های بلاک‌چین در سه صنعت بزرگ کشور یعنی انرژی تجدیدپذیر، روغن پالم و سرمایه‌گذاری اسلامی است. دولت مالزی قصد دارد با استفاده از فناوری بلاک‌چین میزان شفافیت، پایداری و کارآمدی را در صنایع مختلف خود افزایش دهد.

انرژی تجدیدپذیر

صحبت‌های دولت با شرکت‌های انرژی برای ارزیابی راه حل‌های بلاک‌چین به منظور گسترش استفاده از انرژی تجدیدپذیر آغاز شده است. شفافیت سیستم به این معنا است که فروشندگان باید نحوه‌ی دقیق تولید برق را برای خریداران توضیح دهند. با به‌کارگیری فناوری بلاک‌چین، خریداران می‌توانند انرژی سبز یا تجدیدپذیر را از شرکت‌های انرژی یا مالکان خصوصی پنل‌های خورشیدی بخرند. فرآیندی که کارآمدتر از ارسال انرژی از نیروگاه‌های غیر محلی و در فواصل زیاد است.

شرکت TNB، تنها شرکت مالزیایی ارائه‌‌دهنده‌ی خدمات رفاهی از همین حالا دنبال بهره‌مندی از راه‌حل‌های بلاک‌چین است و طبق اعلام مدیر عمومی نوآوری، این شرکت دنبال برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای شناسایی فرصت‌ها و مذاکره با صاحبان کسب‌وکارها است.

Malaysia

روغن پالم

روغن پالم، به دلیل گزارش‌هایی که از وضعیت بد کاری و به کار گرفتن بچه‌ها در این صنعت منتشر می‌شود بسیار بحث‌برانگیز است. استفاده از فناوری بلاک‌چین در این صنعت خریداران را با استخراج کنندگان قانونی روغن پالم پیش از اقدام به خرید آشنا می‌کند.

حدود هشت درصد تولید ناخالص ملی مالزی از کشاورزی و ۴۳ درصد درآمد کشاورزی از فروش روغن پالم تأمین می‌شود. ورود فناوری بلاک‌چین به این صنعت هم برای خریداران سودمند است و هم به دولت در نظارت عملیات مربوط به تولید روغن پالم کمک می‌کند.

Malaysia

سرمایه‌گذاری اسلامی

اسلام، ربا (سود گرفتن از وام) را حرام می‌داند با این باور که پول باید بر اساس یک کالای واقعی مبنا قرار بگیرد نه اینکه برای تهیه‌ی پول بیشتر استفاده شود. قوانین سخت‌گیرانه در بانکداری اسلامی باعث ایجاد هزینه‌های اضافه در این صنعت می‌شود و دولت مالزی دنبال راهی سازگار با قانون شریعت برای استفاده از فناوری بلاک‌چین برای کم کردن هزینه‌ها است. در حال حاضر در خاورمیانه بانک‌ها بدهی خود را به واحد طلا تبدیل کرده‌اند و بدهی را قراردادی هوشمند در بلاک‌چین می‌دانند. شرکت‌های رمزنگاری در دوبی و مالزی نیز مقداری از واحدهای طلا را به واحد ارز رمزنگاری شده تبدیل کرده‌اند تا بدهی را با قانون شریعت سازگار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات