روزهای بارانی اچ‌ تی سی و افت ۵۳ درصدی فروش

شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
افت فروش اچ‌تی‌سی همچنان ادامه دارد و آمار فروش این شرکت در ماه آگوست نشان‌دهنده‌ی افت ۵۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.
تبلیغات

کاهش فروش اچ‌تی‌سی در ماه آگوست نیز ادامه داشته و این شرکت تایوانی افت فروش ۴۵.۲ میلیون دلاری را تجربه کرده‌؛ رقمی که نشان‌دهنده‌ی افت ۵۳ درصدی فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. فروش ۴۵.۲ میلیون دلاری اچ‌تی‌سی در آگوست، حتی از فروش این شرکت در ماه پیشین نیز کمتر است؛ شایان ذکر است که ماه گذشته اچ‌تی‌سی کمترین میزان فروش را در ۱۵ سال اخیر فعالیت‌اش تجربه کرده‌ بود. در هشت ماه ابتدایی سال جاری میلادی، فروش اچ‌تی‌سی در مجموع به رقم ۵۹۶ میلیون دلار رسیده که نشان‌دهنده‌ی افت سالانه‌ی ۵۴ درصدی است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که HTC اخیرا گوشی میان‌رده‌ی جدیدی با نام یو ۱۲ لایف را برای بازارهای اروپایی و آسیایی عرضه کرده‌ است. این محصول جدید توسط اچ‌تی‌سی به‌تولید نمی‌رسد و احتمالا نمی‌تواند کمک شایانی برای بهبود اوضاع وخیم این شرکت تایوانی باشد.

اچ تی سی یو 12 لایف / HTC U12 Life

اچ‌تی‌سی یو ۱۲ لایف

اچ‌تی‌سی در اوائل سال ۲۰۱۸ شاهد تغییرات ساختاری شایان‌توجهی بود و طی این تغییرات، دو بخش موبایل و واقعیت‌مجازی این شرکت با یکدیگر ادغام شدند. هدف تایوانی‌ها از این تغییر، یکپارچه‌سازی بخش مدیریت و کاهش هزینه‌های عملیاتی بود. جاه‌طلبی‌های اچ‌تی‌سی در بازار گوشی‌های هوشمند هم به‌تدریج رو به افول گذاشته است؛ گواه این ادعا نیز کاهش مدل‌های عرضه‌شده توسط این شرکت باسابقه‌ی تایوانی در سال جاری میلادی است.

در ماه جولای، اچ‌تی‌سی خبر از تعدیل نیروی ۱۵۰۰ نفری داد تا بدین شکل تایوانی‌ها با حدود یک‌چهارم از نیروی کاری خود در جهان خداحافظی ‌کنند؛ هرچند که بیشینه‌ی افرادی که کار خود را از دست می‌دهند، ساکن تایوان هستند.

در ماه ژانویه‌ی سال جاری اچ‌تی‌سی مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار از گوگل دریافت کرد. این مبلغ می‌تواند افت فروش محصولات اچ‌تی‌سی را جبران کند؛ اما در مقابل، گوگل می‌تواند دسترسی نامحدودی به پتنت‌های این شرکت تایوانی داشته باشد. یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در رابطه با توافق گوگل و اچ‌تی‌سی، مهاجرت صدها مهندس از این شرکت تایوانی به گوگل بود.

با توجه به مهاجرت استعدادهای اچ‌تی‌سی به گوگل و بدتر شدن اوضاع مالی تایوانی‌ها؛ احتمالا در آینده‌ی نزدیک شاهد خروج اچ‌تی‌سی از بازار گوشی‌های هوشمند و تمرکز آن‌ها بر حوزه‌ی واقعیت‌ مجازی خواهیم بود. نباید فراموش کرد که تایوانی‌ها صرفا در بخش واقعیت مجازی با رشد روبه‌رو بوده‌اند. تنها پرچمدار این تولید‌کننده‌ی باسابقه برای سال ۲۰۱۸ در فصل بهار معرفی‌شد و یو ۱۲ پلاس نام داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات