هواوی با عرضه گوشی هوشمند بیشتری در فصل دوم ۲۰۱۸، از اپل پیشی گرفت

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در فصل دوم سال ۲۰۱۸، هواوی با عرضه‌ی تعداد گوشی هوشمند بیشتری نسبت به اپل، رتبه‌ی دوم جدول بازار جهانی را از آن خود کرد.
تبلیغات

مطالعات و تحقیقات انجام‌شده روی بازار و برآوردهای قبلی صورت‌گرفته نشان می‌دهند که شرکت چینی هواوی توانسته است، جایگاه اپل را به‌عنوان دومین فروشنده‌ی بزرگ گوشی هوشمند در جهان، تصاحب و از آن خود کند.

براساس آخرین اطلاعات آماری منتشر‌شده از سوی گارتنر، هواوی فصل دوم سال ۲۰۱۸ را با فروش بیش از ۴۹.۸ میلیون گوشی هوشمند و سهم بازار ۱۳.۳ درصدی به‌ پایان رساند. آمار فروش هواوی در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۷ میلادی، بیشتر شده است. هواوی در فصل دوم سال ۲۰۱۷، با فروش ۳۶ میلیون گوشی هوشمند، سهم بازار ۹.۸ درصدی را از آن خود کرده بود.  باتوجه‌به اعداد و ارقام، اپل با فروش بیش از ۴۱.۳ میلیون گوشی آیفون و سهم بازار ۱۲.۱ درصدی در جایگاهی پایین‌تر در جدول رتبه‌بندی میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی قرار گرفته است. پیش‌تر نیز گفته شده بود که هواوی در فصل دوم ۲۰۱۸، تعداد گوشی بیشتری نسبت به اپل عرضه کرده است.

آنشول گوپتا، مدیر گارتنر معتقد است:

هواوی، در حال توسعه‌ی ویژگی‌های نوآورانه و خلاقانه‌‌‌ی جدیدی به گوشی‌های هوشمندش است و قصد دارد با این کار، کاربران بیشتری را به‌سمت گوشی‌های هوشمند خود جذب کند. سرمایه‌گذاری هواوی در بسترهای مختلف، برندسازی و تثبیت موقعیت دستگاه‌های آنر به افزایش فروش این شرکت کمک کرده است. در حال حاضر Huawei، گوشی‌های هوشمند آنر را در بیش از ۷۰ بازار جهانی به‌فروش می‌رساند که این موضوع هم منجر به رشد خوب فروش گوشی‌های هوشمند می‌شود.
سامسونگ

سامسونگ با عرضه‌ی بیش از ۷۲.۳ میلیون گوشی هوشمند در فصل دوم سال ۲۰۱۸، در رتبه‌ی اول جدول فروش گوشی‌های هوشمند در جهان قرار دارد. هرچند شاهد افت عملکرد این شرکت هر سال نسبت به سال قبل هستیم. سهم بازار غول فناوری کره‌ای، از ۲۲.۶ درصد در فصل دوم سال ۲۰۱۷، به ۱۹.۳ درصد در زمان مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

شرکت‌های چینی شیائومی و اوپو نیز به‌ترتیب در رتبه‌ی چهارم و پنجم جدول فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی قرار دارند. شیائومی با فروش ۳۲.۸ میلیون دستگاه و سهم فروش ۸.۸ درصدی در رتبه‌ی چهارم، و اوپو با فروش ۲۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و سهم فروش ۷.۶ درصدی، در رتبه‌ی پنجم بازار قرار گرفته‌اند. اطلاعات منتشر‌شده از سوی گارتنر با اطلاعات آماری کانالیس، IDC و IHS Markit مطابقت دارد. تمامی شواهد و قراین حاکی از آن است که هواوی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، عملکرد بهتری نسبت به اپل از خود نشان داده و فروش بیشتری را برای خود رقم زده است. پیش‌تر برآورد شده بود که هواوی ممکن است در فصلی که گذشت، نزدیک به ۵۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه کند. البته گوپتا، این موضوع را بی‌ارتباط با میزان تقاضای آیفون ۱۰ نمی‌داند. در حالیکه اپل عموما این موضوع را رد کرده و نپذیرفته است. گوپتا معتقد است: 

آیفون ۱۰، آغاز فروش چشمگیری مشابه آنچه پیش‌تر در مورد گوشی‌های آیفون به‌ثبت رسیده بود، از خود نشان نداده است.  

کوپرتینونشین‌ها در پایان ماه ژوئن، درآمد ۵۳.۳ میلیارد دلاری خود را گزارش کردند. با وجود فروش کمتر از آنچه انتظار می‌رفت؛ درآمد اپل از فروش آیفون با رشد سالیانه‌ی‌ ۲۰ درصد مواجه بود. آیفون ۱۰، بی‌شک گرا‌ن‌قیمت‌ترین گوشی اپل است که میانگین قیمت فروش گوشی آیفون را از ۶۰۶ دلار در سال قبل به ۷۲۴ دلار در سال جاری تغییر داده است.

البته انتظار می‌رود رتبه و جایگاه این پنج شرکت برتر در حوزه‌ی فروش گوشی‌های هوشمند، تا پایان سال جاری میلادی تغییر کند. اپل، آیفون ۲۰۱۸ را در ماه سپتامبر (‌شهریورماه)‌ رونمایی می‌کند؛ لذا انتظار می‌رود که میزان فروش محصولات اپل دستخوش تغییراتی شود. خصوصا با معرفی آیفون ۲۰۱۸ اقتصادی با نمایشگر LCD ممکن است رتبه‌ی Apple در جدول فروش تغییر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات