هواوی با عرضه 200 میلیون گوشی هوشمند در جایگاه اول جهان قرار می‌گیرد

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
هواوی با عرضه‌ی ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند در عرض یک سال به بازار، در جایگاه اول جهان از نظر بیشترین عرضه‌ی گوشی هوشمند قرار می‌گیرد.
تبلیغات

هواوی پیش‌بینی کرده است که در عرض یک سال، با عرضه‌ی ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند می‌تواند در جایگاه نخست جهان از نظر میزان عرضه‌ی گوشی هوشمند به بازار قرار گیرد.

براساس آخرین گزارش‌ها، هواوی در گزارش ماه ژوئن (‌اوایل تیرماه)‌، توانست از اپل پیشی بگیرد و مشخص شد که در فصل دوم ۲۰۱۸، تعداد گوشی بیشتری نسبت به اپل به بازار عرضه کرده است. براساس گزارش منتشرشده تا پایان ماه ژوئن از نظر تعداد گوشی هوشمند عرضه‌شده به بازار، سامسونگ در جایگاه نخست، هواوی در جایگاه دوم و اپل در مقام سوم در جدول قرار دارند. پیش از این، اپل در جایگاه دوم قرار داشت ولی هواوی با عرضه‌ی بالای خود توانست جای Apple را بگیرد. پیشتر نیز مشخص شده بود که هواوی رشد ۱۵ درصدی درآمد خود را در نیمه اول سال ۲۰۱۸ به ثبت رسانده است. ریچارد یو مدیرعامل گروه محصولات تجاری هواوی، امیدوار است که این شرکت در عرض یک سال مالی بتواند ۱۸۰ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کند و در راستای هدف‌گذاری خود، توانسته در نیمه‌ی اول سال بیش از ۹۵ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کند. ریچارد یو اعلام کرد:

امسال رتبه‌ی دوم جهان را از نظر تعداد گوشی‌های عرضه‌شده به بازار کسب کردیم و از نظر من این موضوع مشکلی ندارد؛ چون قصد داریم در سه‌ماهه‌ی چهارم سال آینده به رتبه‌ی اول جهان تبدیل شویم.

ریچارد یو در ادامه‌ی صحبت‌های خود در شنزن چین اعلام کرد که هواوی توانسته در اروپا و چین فروش خوبی داشته باشد و محصولات خانواده‌ی پی ۲۰ هواوی نقطه‌ی قوت خوبی برای این شرکت بوده است. یو اعلام کرد که از ۴ ماه قبل که گوشی‌های هوشمند سری پی ۲۰ به بازار عرضه شدند تاکنون بیش از ۹ میلیون گوشی از این خانواده به‌فروش رسیده است که حکایت از بازار فروش خوبی دارد. از آنجایی که در برخی بازارها از جمله ایالات متحده، استرالیا و برخی کشورهای دیگر جهان، موضوع جاسوسی با گوشی‌های هوشمند هواوی مطرح شد، بازار چین یکی از بازارهای کلیدی و مهم برای هواوی محسوب می‌شود. هرچند بارها هواوی این اتهام را رد کرده است ولی در نهایت هنوز در مضان اتهام قرار دارد. یو معتقد است بدون هیچ‌گونه دلیل روشن و واضحی، ایالات متحده این شرکت را متهم به جاسوسی می‌کند و همین مساله باعث شده اپراتورهای تلفن همراه امریکا با هواوی وارد همکاری نزدیک نشوند. هواوی در حالی توانسته از سد اپل در عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند عبور کند که با چنین مسایلی روبرو است.

هواوی مجبور است برای افزایش فروش خود و پرکردن خلاء بازارهای امریکا، در سایر بازارهای جهانی این موضوع را جبران کند. در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی، هواوی به رشد درآمد ۷۳ درصدی در منطقه‌ی اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) دست یافت و این در حالی است که میزان رشد درآمد این شرکت در چین با رشد ۳۷ درصدی روبرو بود.

هواوی پی 20 پرو / Huawei P20 Pro

البته یو در نظر ندارد میزان درآمد نیمه‌ی اول سال خود را به اطلاع گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی برساند و تنها به ذکر این نکته که شرکت درآمد خوبی داشته، اکتفا کرده است. هم‌چنین ریچارد یو معتقد است که روند عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند هواوی به بازار با همین رویکرد ادامه خواهد داشت. با چنین رویکردی هواوی توانسته رشد ۳۹.۳ درصدی را از مجموع درآمد خود نسبت به سال ۲۰۱۷ برای شرکت به ثبت برساند.

با توجه به گزارش‌های قبلی و داده‌های آماری بازار، Huawei در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ و تا پایان ماه ژوئن، توانست از اپل جلو بزند و تبدیل به دومین فروشنده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان شود. پیش‌بینی می‌شود که با افزایش ۳۱ درصدی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ روبرو باشیم. یک سال قبل هواوی با فروش کمتری روبرو بود و اکنون توانسته با وضعیت مستحکم‌تری را در بازار برای خود به‌وجود بیاورد و با فروشندگان بزرگ‌تری در بازار وارد همکاری شود.

ریچارد یو اعلام کرد که هواوی در نیمه‌ی اول سال توانسته است سهم جهانی خود را در بازار گوشی‌های بالای ۵۰۰ دلار بالا ببرد و از ۱۲.۸ درصد در سال گذشته به ۱۶.۴ افزایش دهد. میزان فروش گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی P و سری میت نسبت به سال قبل با رشد ۴۵ درصدی روبرو بوده است. هواوی قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری، بیش از ده هزار فروشگاه خرده‌فروشی در سراسر جهان راه‌اندازی کند. همچنین بنا بر اعلام ریچارد یو، هواوی طرح‌ها و برنامه‌هایی برای تست شبکه‌ی اینترنت 5G در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری دارد تا بتواند یک سال بعد آن را به‌صورت رسمی معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات