هواوی رکورد فروش تلفن های هوشمند چینی را شکست

یک‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
درست زمانی که بازار تلفن‌های هوشمند چینی با رکود قابل‌توجهی مواجه بود، هواوی به موفقیت بزرگی دست یافت.
تبلیغات

ظاهرا بازار تلفن هوشمند در چین، برخلاف فروش ناامیدکننده‌ای که در فصل اول امسال پشت‌سر گذاشت، روند رو به رشدی را در پیش گرفته است. در فصل اول سال ۲۰۱۸، شاهد کاهش ۲۱ درصدی فروش تلفن‌های هوشمند چینی بودیم؛ در حالی که این نرخ در فصل دوم ۲۰۱۸ به هشت درصد رسید. درست زمانی که از هیچ‌یک از شرکت‌های سازنده چینی آبی گرم نشد، هواوی دستاوردهای بزرگی را به ارمغان آورد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

غول فناوری چینی در فصل دوم سال جاری، ۲۷ درصد از سهام بازار تلفن‌های هوشمند معادل ۲۸.۵ میلیون دستگاه را از آن خود کرد که رکورد جدیدی در بازار چین محسوب می‌شود. این رقم نسبت به فصل دوم سال ۲۰۱۷ نیز با رشد ۲۲ درصدی مواجه بوده است.

مقایسه فروش تلفن‌های هوشمند چینی

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، مکان‌های دوم و سوم این جدول را به ترتیب برندهای اوپو و ویوو از شرکت BBK Electronics از آن خود کرده‌اند. برند Oppo تنها سه درصد رشد داشته؛ در حالی که Vivo حدود ۲۰ درصد از سهام بازار را از آن خود کرده و نسبت به سال‌های پیش ۳۰ درصد رشد کرده است.

مکان چهارم این جدول به برند شیائومی تعلق دارد که نسبت به سال گذشته هیچ رشدی نداشته؛ این در حالی است که اپل در رتبه‌ی پنجم قرار دارد و سهام بازار خود را به هشت درصد رسانده است.

طبق اظهارات تحلیلگران، ۵۵ درصد از فروش تلفن‌های هوشمند در فصل دوم سال ۲۰۱۸ به آنر تعلق دارد که این میزان در سال گذشته ۳۳ درصد بود. این بدان معناست که در حال حاضر بزرگ‌ترین خط تولید در بین محصولات Huawei به آنر اختصاص دارد. زمانی که Honor نخستین پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه خود را با قیمت ۵۰۰ دلار روانه بازار کرد، به‌راحتی توانست Xiaomi را از حیث بودجه پشت سر بگذارد.

مقایسه فروش تلفن‌های هوشمند چینی

اما این تمام ماجرا نیست؛ ظاهرا تحلیلگران ادعا دارند که بازار تلفن‌های هوشمند چینی تا پایان سال جاری دوباره با شکست مواجه خواهد شد. احتمالا شرکت‌های کوچک‌تر قادر به ماندن در این سطح از رتبه نبوده و شکست خواهند خورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات