کاهش ارزش ارزهای رمزنگاری شده در ۲۴ ساعت گذشته

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تمامی ۶ ارز رمزنگاری شده مطرح در بازار، در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ارزش مواجه بوده‌اند. کاهش نرخ ارزش این ارزها چیزی در حدود چهار تا ۶ درصد بوده است.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات بیزینس اینسایدر، ۶ ارز رمزنگاری شده مطرح در بازار از جمله پرارزش‌ترین آن‌ها یعنی بیت‌کوین، در ۲۴ ساعت گذشته شاهد کاهش ارزش بوده‌اند. بسیاری دلیل اصلی این کاهش را حمله سایبری بزرگ هفته گذشته به یک صرافی ارز رمزنگاری شده در ژاپن می‌دانند. در این حمله معادل ۴۰۰ میلیون دلار ارز رمزنگاری شده به سرقت رفت.

بیت‌کوین که در حدود ۳۳ درصد بازار ارزهای رمزنگاری شده را در اختیار دارد در زمان نگارش این خبر با کاهشی ۴.۶ درصدی ارزشی در حدود ۱۱ هزار و ۲۹۷ دلار دارد. اتریوم و ریپل که جایگاه دوم و سوم بازار را به خود اختصاص داده‌اند، به ترتیب با کاهش ارزش ۴.۶ و ۶.۳ درصدی به رقم‌های ۱۱۸۴ دلار و ۱.۳ دلار به ازای هر توکن رسیده‌اند. در این میان حتی ارزهای رمزنگاری شده دیگری که ارزش کلی کمتر از یک میلیارد دلار دارند هم شاهد کاهش ارزش بوده‌اند.

بیت‌کوین‌ کش که در ماه آگوست ۲۰۱۷ از بیت‌کوین جدا شد هم با کاهشی ۴.۳ درصدی به رقم ۱۶۷۷ دلار رسید. ارزش کلی این ارز در بازار حدود ۳۹۹ میلیون دلار است.

رکود ارزهای رمزنگاری شده

تنها ارزی که در ۲۴ ساعت گذشته خلاف همه رقبای خود با رشد همراه بود نئو (Neo) است. نئو توسط چینی‌ها از اتریوم مشتق شده و در ۲۴ ساعت گذشته با ۳.۱ درصد رشد، به ارزشی معادل ۱۵۷ دلار رسیده است. این ارز در ماه گذشته شاهد رشد سرسام‌آور ۱۵۳ درصدی بود و در حال حاضر ارزش کلی معادل ۱۰.۵۷ میلیارد دلار دارد.

بیشتر ارزهای رمزنگاری شده در مقایسه با سال ۲۰۱۷، در حفظ ارزش و نرخ رشد خوب خود دچار مشکل شده‌اند. تهدیدهایی نظیر سختگیری‌ها و احتمال ممنوعیت تبادل این ارزها در چین و کره جنوبی و افزایش تحقیقات و کنترل قانون‌گذاران در آمریکا باعث ایجاد رکود در بازار این ارزها شده است. سال گذشته تصور می‌شد که ارزهای رمزنگاری شده بدون هیچ مشکلی به رشد خود ادامه دهند.

مارکوس مولر، مسئول مدیریت ثروت دویچه بانک، در گفت‌وگویی با بلومبرگ اظهار داشت که سرمایه‌گذاری در بخش ارزهای رمزنگاری شده ممکن است به از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه منجر شود. وی در ادامه افزود که سرمایه‌گذاری در این بخش نیاز به تخصص و دقت فراوان دارد و با یک نگاه واقع‌بینانه، در بسیاری از موارد با ریسک بالایی همراه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات