پاسخ مثبت سهامداران کوالکام در صورت افزایش پیشنهاد برودکام به ۱۱۸ میلیارد دلار

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سهامداران کوالکام اعلام کرده‌‌اند که در صورت افزایش قیمت خرید برودکام به میزان ۱۰ دلار به ازای هر سهم، پیشنهاد خرید را قبول خواهند کرد.
تبلیغات

برودکام چندی پیش اعلام کرد که پیشنهاد خرید کوالکام با پرداخت بیش از ۱۰۳ میلیارد دلار را ارائه کرده است که با احتساب بدهی‌های کوالکام، مبلغ خرید به بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید. پیشنهاد خرید کوالکام توسط برودکام براساس قیمت ۷۰ دلار به ازای هر سهم کوالکام تنظیم شده بود. کوالکام پس از گذشت چند روز از زمان ارائه‌ی پیشنهاد توسط برودکام، به آن پاسخ منفی داد که اصلی‌ترین دلیل رد این پیشنهاد نیز قیمت پایین عنوان شده بود.

حال سهامداران کوالکام اعلام کرده‌اند که در صورت افزایش مبلغ پیشنهادی برای خرید به میزان ۱۰ دلار به ازای هر سهم، این پیشنهاد را قبول خواهند کرد و در نتیجه برودکام قادر خواهد بود تا کوالکام را تصاحب کند. هاک تن، مدیرعامل برودکام را باید یکی از بهترین مذاکره‌کنندگانی خواند که در طی دو سال اخیر موفق شده تا سایز کمپانی تحت مدیریتش را با تصاحب سایر کمپانی‌ها به بیش از دو برابر افزایش دهد. وی با پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار طی دو سال اخیر دو کمپانی Croadcom Corp و Brocade Communications System را تصاحب کرده است. تن طی مذاکرات خود برای تصاحب دو کمپانی که به آن‌ها اشاره کرد، مبلغ اولیه پیشنهادی را در بهترین حالت تنها ۶.۸ درصد افزایش داده که با احتساب پیشنهاد اولیه برای خرید کوالکام، این ۶.۸ درصد مبلغ ۷۴.۷۴ دلار را برای هر سهم نتیجه می‌دهد.

ارزش سهام کوالکام پس انتشار خبر ارائه‌ی پیشنهاد برودکام با رشدی ۴۷ درصدی روبه‌رو شد، اما همچنان زیر مبلغ پیشنهادی توسط برودکام قرار دارد.

کوالکام با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که جدال با اپل از جمله‌ی بزرگ‌ترین مشکلاتی است که این کمپانی با آن روبه‌رو شده است. به نظر می‌رسد در صورت رفتن به زیر پرچم برودکام، مشکلات با تدبیر و سیاست‌های جدید مدیران برودکام برای مذاکره با اپل شکل جدیدی گرفته و شاید ساده‌تر از آنچه که تصور می‌شود، حل شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات